Listarea la Bursa de Valori Bucureşti a reprezentat un pas asumat şi necesar pentru ca Purcari Wineries să devină liderul producătorilor de vinuri din Europa Centrală şi de Est, ne-a spus Victor Bostan, fondator şi director general al companiei, care a avut amabilitatea să ofere un interviu Ziarului BURSA despre tendinţele pieţei vinului, comportamentul consumatorilor şi perspectivele organizaţiei pe care o conduce.
Strategia de creştere a grupului se axează, în primul rând, pe dezvoltarea organică, dar se fac eforturi constante şi în direcţia creşterii pe bază de noi achiziţii, spune domnul Bostan, adăugând că, în opinia sa şi a echipei Purcari, întreaga regiune în care ne aflăm oferă oportunităţi excelente de dezvoltare pentru producătorul de vinuri.
"Asistăm la o tendinţă clară de premiumizare în rândul consumatorilor din România, la nivelul tuturor produselor", a subliniat Victor Bostan, precizând: "Purcari a lărgit arealul investiţional pentru jucătorii din piaţa românească de capital, care au mai multe oportunităţi de investiţii, precum şi o expunere unică la industria vinului. De asemenea, am obţinut acces la capital şi o vizibilitate mai mare a companiei pentru a accelera astfel creşterea şi evoluţia Grupului nostru. Listarea la bursă reprezintă un test de maturitate pentru orice companie care intenţioneaza să intre în piaţa de capital, un test pe care Purcari l-a trecut cu brio".
România este cea mai importantă piaţă pe care activează producătorul de vinuri, reprezentând circa 40% din vânzări, conform domnului Bostan: "România şi Moldova sunt pieţele noastre interne, platformele noastre de expansiune în Europa Centrală şi de Est, precum şi pe întregul glob. Piaţa din România are un potenţial enorm, fiind în proces de maturizare şi de autoeducare, din perspectiva consumului de vin. Conform Statista, chiar dacă consumul de vin îmbuteliat în România se află în creştere, este încă relativ redus pe cap de locuitor, fiind în 2018 de cca. 27 litri anual, în comparaţie cu Germania, ţara berii, - 36,5 litri sau Franţa - 45,1 litri".
Reprezenatntul Purcari este de părere că un alt motor de dezvoltare al pieţei este schimbarea preferinţelor consumatorilor, ce optează tot mai mult pentru vinul de calitate în detrimentul vinului de casă sau al berii.