SUPLIMENT TABAC "Solicităm urgent un nou calendar fiscal pentru cel puţin trei ani"

Ziarul BURSA #Companii / 7 octombrie

"Solicităm urgent un nou calendar fiscal pentru cel puţin trei ani"

Interviu cu Gerald Tijssen, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania

Piaţa tutunului este deosebit de sensibilă la fluctuaţiile de preţ, în special în ceea ce priveşte impactul asupra pieţei ilicite, consideră Gerald Tijssen, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania. Printre altele, domnia sa ne-a transmis, în cadrul unui interviu: "Exact acest lucru s-a întâmplat anul acesta, când ponderea produselor ilicite a depăşit 10% la nivel naţional, după aproape trei ani de scădere. Prin urmare, solicităm autorităţilor politice şi viitorului guvern să lucreze cât mai curând posibil la un nou calendar fiscal care să includă produsele din tutun şi produsele conexe pentru cel puţin trei ani, astfel încât să ne permită planificarea investiţiilor strategice pe termen lung".

Reporter: Care a fost evoluţia industriei tutunului, în acest an?

Gerald Tijssen: În 2024, piaţa tutunului din România a confirmat încă o dată tendinţa pozitivă, atât în volum, cât şi în valoare. Cu toate acestea, suntem încântaţi să observăm schimbarea abordării consumatorilor faţă de produsele de nouă generaţie, pe care le vedem absolut ca viitorul industriei.

Anul acesta, am lansat dispozitivul electronic de unică folosinţă blubar şi deja lucrăm la următoarele îmbunătăţiri ale produsului.

"Solicităm urgent un nou calendar fiscal pentru cel puţin trei ani"

Credem că produsele de nouă generaţie au nevoie de o impozitare şi o reglementare uşor diferită comparativ cu tutunul tradiţional. Astfel, putem încuraja tot mai mult fumătorii să se îndrepte către produse care sunt potenţial mai puţin dăunătoare pentru sănătatea lor.

Există un interes crescător al consumatorilor faţă de produsele alternative şi trebuie să sprijinim şi să educăm curiozitatea lor pentru aceste noi tehnologii.

Reporter: Cum apreciaţi calendarul de accizare a produselor din tutun şi ce credeţi că ar trebui făcut pentru îmbunătăţirea fiscalităţii din domeniu?

Gerald Tijssen: În ultimii ani, guvernul a făcut paşi semnificativi în ceea ce priveşte planificarea pe termen lung a impozitării produselor din tutun.

Din păcate, în 2024, această tendinţă a fost întreruptă şi am asistat la modificări şi creşteri ale accizelor care au dus la diverse majorări de preţuri pentru fumătorii români.

Domeniul tutunului este deosebit de sensibil la fluctuaţiile de preţ, în special în ceea ce priveşte impactul asupra pieţei ilicite.

Exact acest lucru s-a întâmplat anul acesta, când ponderea produselor ilicite a depăşit 10% la nivel naţional, după aproape trei ani de scădere.

Prin urmare, solicităm autorităţilor politice şi viitorului guvern să lucreze cât mai curând posibil la un nou calendar fiscal care să includă produsele din tutun şi produsele conexe pentru cel puţin trei ani, astfel încât să ne permită planificarea investiţiilor strategice pe termen lung.

Reporter: Cum caracterizaţi legislaţia din domeniu?

Gerald Tijssen: Din perspectiva noastră, modificările legislative introduse anul acesta sunt rezonabile. Mă gândesc în special la noile cerinţe de protejare a tinerilor prin limitarea expunerii şi accesului lor la produse destinate exclusiv fumătorilor adulţi.

Ca o companie de top în sector, suntem conştienţi de rolul nostru de responsabilitate şi credibilitate faţă de toţi stakeholderii noştri. Din acest motiv, ne angajăm activ să ne asigurăm că produsele noas­tre nu sunt vândute sau accesibile minorilor şi solicităm partenerilor noştri să respecte pe deplin codurile de conduită şi politicile internaţionale în vigoare.

Industria tutunului este una dintre cele mai reglementate din Româ­nia şi legislaţia este deja foarte complexă. Ca o companie responsabilă, angajamentul nostru este să garantăm consumatorilor dreptul de a fi informaţi despre produsele pe care le achiziţionează, precum şi să le oferim produse de cea mai înaltă calitate.

Din acest punct de vedere, au existat mai multe discuţii despre posibile noi restricţii pentru produsele din tutun. Poziţia noastră este foarte clară: toate produsele din tutun şi produsele conexe sunt concepute şi destinate exclusiv unui public de fumători adulţi, iar toate activităţile noastre sunt aliniate cu acest scop.

Cu toate acestea, obiectivul nu poate fi atins prin eliminarea tuturor mijloacelor de comunicare care permit consumatorilor să se informeze despre produse. O astfel de abordare "prohibiţionistă" nu a funcţionat în trecut în alte pieţe şi nu ar funcţiona nici în România.

În schimb, trebuie să lucrăm împreună pentru a proteja piaţa de consum legal, prin întărirea aplicării legii şi făcând eforturi pentru a oferi o informare şi o educare corectă a tuturor părţilor implicate.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut în acest an în segmentul produselor bazate pe tutun încălzit şi ce aveţi în plan în urmatorii ani în acest domeniu?

Gerald Tijssen: În acest moment, în România am decis să continuăm să ne focusăm pe alte categorii, cum ar fi tutunul tradiţional şi ţigările electronice, prin noul nostru brand blubar, luând în considerare faptul că produsele precum tutunul încălzit au înregistrat o creştere mai mică în România decât în alte ţări ale UE.

Mă gândesc la Italia şi Grecia, de exemplu, unde tutunul încălzit este acum o realitate consolidată, cu o cotă mare de piaţă, unde, de fapt, Imperial Brands a decis recent să se alăture cu un produs de înaltă calitate.

După cum am spus, interesul nos­tru în acest moment este să continuăm să creştem cu brandul nostru cel mai cunoscut şi popular în România, Davidoff, şi să lucrăm în paralel la construirea unui portofoliu din ce în ce mai complet şi satis­făcător pentru consumatori, incluzând branduri internaţionale precum WEST, Golden Virginia & DRUM pentru tutun de rulat şi Rizla pentru accesorii de fumat.

Reporter: Care este gradul de penetrare a produselor fără fum în rândul populaţiei şi cum evoluează cererea din acest segment de piaţă?

Gerald Tijssen: Datele interne pe care le avem la dispoziţie ne arată un grad de creştere, de evoluţie, situaţie pe care o monitorizăm cu atenţie. Tutunul încălzit este încă o categorie relativ tânără în Româ­nia, dar care a reuşit să câştige o cotă decentă de piaţă.

Putem spune că Grupul nostru şi-a îmbogăţit oferta pentru fumătorii adulţi cu diverse produse de nouă generaţie, inclusiv ţigări electronice, tutun încălzit şi nicotină orală.

Suntem deschişi şi la curent cu cele mai recente tendinţe ale produselor de nouă generaţie, fără să excludem nicio posibilitate de creştere sau extindere a portofoliului nostru în această arie.

Reporter: Cum a evoluat compania pe segmentul ţigaretelor clasice şi ce estimări aveţi pentru următorii ani pe acest domeniu?

Gerald Tijssen: Suntem o companie relativ tânără, însă am crescut exponenţial de când am intrat pe piaţă, clasându-ne constant în TOP 50 companii FMCG. Cel mai important este că avem mentalitatea şi expertiza necesară pentru a creşte în continuare.

România este o piaţă cheie pentru grupul Imperial Brands şi inves­tiţiile aici au crescut progresiv. Ne descurcăm foarte bine cu o creştere organică a afacerii: în câţiva ani ne-am creat o cotă importantă de piaţă, în special datorită brandului premium Davidoff, dar şi datorită noilor branduri internaţionale precum West, Golden Virginia & DRUM pentru tutun de rulat şi Rizla pentru accesorii de fumat.

Nu de mult timp am intrat pe piaţa ţigărilor electronice cu brandul blubar şi avem multe idei în pregătire. Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute până acum, dar nu ne ascundem ambiţia: vrem să continuăm să creştem cu entuziasmul şi energia care ne-au caracterizat de-a lungul anilor!

Acest lucru ne va permite să continuăm creşterea investiţiilor în ţară şi în oameni.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat în prima parte a anului comparativ cu cea din perioada similară a lui 2023 şi ce estimări aveţi pentru întreg anul 2024?

Gerald Tijssen: Impulsionaţi de volumele în creştere din Româ­nia şi de contribuţia suplimentară a produselor de nouă generaţie, am avut o cifră de afaceri pozitivă în ultimii ani.

Primele estimări pe care le avem disponibile pentru 2024 confirmă această tendinţă pozitivă: cifra noas­tră de afaceri continuă să creas­că, procentual cu o singură cifră.

Ne aşteptăm să continuăm creşterea în România, datorită tuturor noilor iniţiative pe care le avem în plan şi pe care abia aşteptăm să le împărtăşim consumatorilor români.

Reporter: Cum caracterizaţi contrabanda cu tutun şi ce acţiuni a întreprins compania în acest an pentru combaterea ei?

Gerald Tijssen: Din păcate, instabilitatea politică ce caracterizea­ză această zonă geografică afectează şi piaţa noastră. Graniţa cu Moldova şi Ucraina suferă cel mai mult din cauza comerţului ilicit.

Ca industrie, acestea sunt situaţii asupra cărora nu avem control total şi cu care trebuie să coexistăm. Desigur, suntem întotdeauna dispuşi să colaborăm cu autorităţile pentru a menţine cele mai înalte niveluri de control şi protecţie în aceste zone, pentru a încerca să evităm pe cât posibil o difuzare pe scară largă care ar fi dăunătoare pieţei legale.

Ceea ce facem este să construim un portofoliu de produse cât mai echilibrat şi satisfăcător posibil, ţinând cont de aspecte importante pentru consumatori cum ar fi, de exemplu, raportul calitate-preţ, astfel încât aceştia să aleagă circuitul legal de vânzare.

Din acest motiv, pe lângă Davidoff, ne creştem prezenţa în România cu brandul West, pentru a le oferi consumatorilor o alternativă de calitate la un preţ şi mai competitiv.

Reporter: Ce perspective are piaţa tutunului?

Gerald Tijssen: Produsele de nouă generaţie sunt, fără îndoială, cea mai interesantă dezvoltare din industria tutunului din ultimii ani.

În ceea ce ne priveşte, tot ceea ce facem începe cu consumatorul - ei sunt motivul pentru care suntem aici.

Cunoaşterea consumatorilor noştri este cheia pentru atingerea succesului, iar deciziile bune sunt luate prin combinarea datelor şi a perspectivelor cu experienţa în industrie.

La nivel global, pot să vă spun că există o energie pozitivă extraordinară îndreptată spre creşterea şi consolidarea portofoliului.

Grupul nostru lucrează la aceste produse cu angajament şi evaluează toate opţiunile disponibile, care sunt în conformitate cu viziunea noastră globală de "Construirea unui drum către un viitor mai sănătos". Suntem încrezători că produsele la care lucrăm vor reprezenta un pas înainte pentru acest drum!

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb