În ciuda condiţiilor macro-economice şi geo-politice dificile, românii sunt tot mai dornici de vacanţe şi din ce în ce mai mult aceştia optează pentru ţări îndepărtate şi pentru perioade lungi de relaxare.
Printre destinaţiile care se bucură tot mai mult de interesul turiştilor români se numără Thailanda, Indonezia, Singapore, Mauritius, Maldive, Seychelles, Japonia, Finlanda, Portugalia, Cuba, Republica Dominicană, Peru, Vietnam, Cambodgia, Laponia etc., după cum ne-au spus turoperatorii.
"Setea românilor pen-tru călătorii se numără printre cele mai acute din lume; vedem cum anual tot mai mulţi îşi construiesc două, trei sau chiar mai multe vacanţe", subliniază Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
În acest context, şi jucătorii din domeniu şi-au îmbogăţit ofertele de vacanţe cu zone care mai de care mai exotice şi au introdus charterele în pachetele turistice.
Deşi, anul trecut, a continuat războiul din Ucraina şi, mai mult, a izbucnit şi conflictul din Fâşia Gaza, 2023 fiind, astfel, un an plin de provocări, operatorii din turism spun că au avut creşteri, ajungând şi chiar depăşind performanţele din 2019, anul de dinaintea pandemiei, la care se raportează companiile de profil.
În acelaşi timp, ţara noas- tră a înregistrat o creştere notabilă a numărului de turişti şi a înnoptărilor, după cum arată datele Institutului Naţional de Statistică.
Ştefan Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, susţine că oferta turistică a României este promovată pe pieţele internaţionale de turism, cu precădere pe şapte pieţe prioritare - Germania, Spania, Franţa, Israel, Italia, Marea Britanie şi Polonia -, prin participarea la târguri internaţionale de turism, evenimente internaţionale cu impact în domeniul turismului, organizare de campanii outdoor, vizite de informare pentru jurnalişti şi influenceri etc. Promovarea diferitelor tipuri de turism se realizează în raport cu specificul şi cu preferinţele turiştilor din ţările ţintă, adaugă oficialul.
Totodată, preşedintele ANAT ne-a spus că, anul trecut, Asociaţia a derulat două proiecte majore în domeniu:
"1. Pe plan intern, legea voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat. A pornit foarte bine: cu sprijin declarat din zona politicului (de la majoritatea partidelor parlamentare), cu un studiu finanţat exclusiv din fonduri private care a arătat explicit efectele benefice asupra refacerii capacităţii de muncă, dar şi asupra bugetului consolidat al statului;
2. Pe plan extern, lansarea candidaturii (şi obţinerea organizării) Conferinţei ECTAA (Confederaţia Europeană a Asociaţiilor Naţionale ale Agenţiilor de Turism) din iunie 2024 în România, la Braşov".
Anul în curs este unul complicat, în opinia sursei citate, fiind an electoral, cu multe scrutinuri: "Evident că ne aşteptăm la tot soiul de măsuri populiste, luate pe genunchi şi fără studierea impactului. De aceea nu sunt prea optimist că vom avea cu cine să discutăm proiecte pe termen mediu şi lung. Este un an în care încă nu avem o strategie naţională de atragere a turiştilor străini, bugetul alocat este jenant şi probabil chiar se va mai tăia din el, ne bazăm prea mult pe inerţie şi «pe ce pică». Se fac prea multe experienţe pe spinarea antreprenorilor, în dorinţa disperată de a alimenta un buget, în loc de a i se petici găurile".
Cert este că, în acest an, autorităţile au la dispoziţie şi un buget însemnat pentru investiţii în infrastructură, iar dacă vor fi derulate proiecte în domeniu, atunci staţiunile noastre turistice cu siguranţă că vor avea mai multe şanse de dezvoltare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2024, 12:27)
cu rachete langa... tot de bataie lunga!
s c c r e t