Guvernul Chinei lucrează la un plan de combinare a primilor doi mari constructori de nave din ţară pentru a crea un gigant industrial care să devină concurent major pentru rivalii din Coreea de Sud, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
Conform acestora, Cabinetul chinez şi-a dat aprobarea preliminară pentru fuziunea "China State Shipbuilding" Corp. (CSSC) - "China Shipbuilding Industry" Corp. (CSIC).
Cele două companii au venituri combinate de cel puţin 508 miliarde de yuani (81 de miliarde de dolari) şi realizează produse care variază de la transportatori de nave pentru Marina Chinei la vase care transportă containere, petrol şi gaze pentru companiile comerciale.
Ambele companii au subsidiare listate la bursele din Shanghai şi Hong Kong.
Părţile menţionate în informaţia Bloomberg nu au răspuns solicitărilor agenţiei pentru declaraţii pe marginea celor afirmate de sursele citate.
Dacă fuziunea va avea loc, părţile vor crea un gigant cu vânzări de peste două ori mai mari decât cele realizate, la un loc, de grupurile sud-coreene "Hyundai Heavy Industries" Co., "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" Co. şi "Samsung Heavy Industries" Co., potrivit Bloomberg. Cele trei şantiere navale sud-coreene sunt cele mai mari din lume, după valoarea de piaţă.
CSSC şi CSIC au luat fiinţă în iulie 1999. Cele două grupuri din China, inclusiv diviziile lor, au avut comenzi restante de 10,4 milioane de tone brute în luna februarie, echivalentul a circa 13% din piaţă. Pentru comparaţie, "Hyundai Heavy" din Coreea de Sud a avut comenzi de 7,72 milioane de tone, conform datelor "Clarkson" Plc.