Retailerul german Metro AG a reluat procesul vânzării diviziei sale din China prin solicitarea de oferte, într-o tranzacţie care ar putea evalua afacerea la 1,5 - 2 miliarde de dolari, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Metro, care deţine 95 de magazine în China, are 11.000 de angajaţi şi active imobiliare în marile oraşe, cum ar fi Beijing şi Shanghai, vrea să vândă o participaţie majoritară în divizia sa chineză. Vânzarea face parte din planul global de reorganizare al Metro şi vine pe fondul concurenţei înregistrate pe piaţa de retail din China din partea companiilor care vând online.
Printre potenţialii licitatori se află Alibaba, Suning Holdings Group, Wumart Stores şi Yonghui Superstores. Şi firmele de private equity Hillhouse Capital Group şi Bain Capital sunt de asemenea interesate, susţin sursele, potrivit Agerpres.
Un purtător de cuvânt al Metro a precizat recent că grupul este într-un stadiu preliminar în evaluarea de noi parteneriate strategice pentru operaţiunile din China şi a contactat o serie de parteneri care consideră că îi vor extinde capacităţile. După ce va fi identificat un grup de parteneri interesaţi, compania va demara discuţiile cu privire la un posibil acord, a precizat purtătorul de cuvânt, care nu a dorit să avanseze un interval de timp concret.
Ofertele non-angajante sunt aşteptate până la mijlocul lunii aprilie iar băncile Citigroup şi JP Morgan vor consilia Metro, susţin sursele.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.