Cea mai nouă tabletă informatică a grupului Apple, iPad 2, a fost pusă vineri în vânzare în magazinele din SUA, compania sperând că cererea va fi superioară celei înregistrate la lansarea modelului precedent, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
În 2010, Apple a vândut 300.000 de tablete în prima zi de la lansarea iPad, 500.000 în prima săptămână, iar pragul de un milion de unităţi a fost depăşit în 28 de zile.
iPad 2 va avea acelaşi preţ ca şi iPad (499 de dolari) dar va putea fi cumpărată din 236 de magazine Apple din SUA, cu 15 mai mult decât la lansarea iPad în luna aprilie 2010, precum şi din magazinele operatorilor de telefonie AT&T, Verizon Wireless precum şi din marile lanţuri de distribuţie Best Buy, Target şi Wal-Mart.
Apple a decis să lanseze cea de a doua versiune a tabletei iPad înainte ca mulţi din rivalii săi să lanseze pe piaţă prima lor tabletă. Anul trecut, Apple a vândut 15 milioane de tablete iPad, înregistrând vânzări de 9,5 miliarde de dolari, dominând acest segment de piaţă.
Cu toate acestea, analiştii de la JPMorgan au avertizat că în 2011 este posibil să apară o bulă pe piaţa tabletelor informatice, în condiţiile în care Apple şi rivalii săi vor produce mai multe tablete decât vor cumpăra în realitate consumatorii. Potrivit JPMorgan, la finele acestui an vor exista aproximativ 17 milioane de tablete fără cumpărător.