Compania auto indiană Tata Motors intenţionează să-şi delisteze acţiunile (American Depositary Shares - ADS) de la Bursa de Valori din New York (New York Stock Exchange -NYSE) după luna ianuarie 2023, anunţă indianexpress.com.
Compania a notificat NYSE la data de 10 noiembrie cu privire la intenţia sa de a-şi delista voluntar ADS-urile, fiecare ADS reprezentând cinci acţiuni comune ale sale.
În înştiinţarea depusă la bursă, compania a menţionat că, de când au fost emise ADS-urile sale, în 2004, a asistat la o creştere considerabilă a lichidităţii şi a participării acţionarilor străini la pieţele de capital din India. Aceasta a adăugat: "Compania a luat în considerare scăderea constantă a numărului de ADS-uri în circulaţie ca procent din acţiunile sale ordinare aflate în circulaţie. Prin urmare, raţiunea pentru listarea ADS-urilor în Statele Unite s-a redus semnificativ".
Delistarea va ajuta la simplificarea cerinţelor de raportare financiară ale companiei şi diminuarea costurilor administrative, potrivit sursei citate. După delistarea ADS-urilor de la NYSE, compania se va concentra de tranzacţionarea acţiunilor la BSE Ltd. şi National Stock Exchange of India Ltd. (NSE).
"Compania intenţionează să depună un formular la Comisia pentru Valori Mobiliare şi Burse (SEC) din SUA pe sau în jurul datei de 13 ianuarie 2023 pentru delistarea ADS-urilor de la NYSE", a precizat Tata Motors.
Odată ce ADS-urile vor fi eliminate de la NYSE, nu vor mai fi derulate tranzacţii pe piaţa over-the-counter (OTC) a ADS-urilor în Statele Unite din cauza restricţiilor de reglementare din legea indiană, a subliniat compania.
Tata Motors, al treilea mare producător de automobile din India, şi-a dublat cota de piaţă pe segmentul vehiculelor de pasageri la aproximativ 14% în ultimii doi ani, potrivit datelor Federaţiei Asociaţiilor Dealerilor de Automobile.
Compania a raportat o pierdere netă consolidată de 9,45 miliarde de rupii (115,95 milioane de dolari) pentru al doilea trimestru încheiat la 30 septembrie, în comparaţie cu o pierdere de 44,42 miliarde de rupii în urmă cu un an. Venitul total din operaţiuni a crescut cu aproape 30%, la 796,11 miliarde de rupii. Veniturile din afacerile cu vehicule comerciale ale Tata Motors au crescut cu 35% în ritm anual, la 164,20 miliarde de rupii.
În schimb, exporturile de vehicule comerciale ale companiei au scăzut cu 22% în trimestrul iulie-septembrie, fiind afectate de "criza financiară de pe unele pieţe externe", de inflaţia preţurilor mărfurilor şi fluctuaţiile de curs valutar.
Tata Motors se aşteaptă ca profitul şi fluxul său de numerar să se redreseze în a doua jumătate a anului fiscal, datorită cererii solide pentru maşinile Jaguar Land Rover şi în baza scăderii costurilor interne cu oţelul, conform Reuters.
"Observăm o creştere continuă a cererii pentru Jaguar Land Rover", a declarat directorul financiar al companiei, PB Balaji, adăugând: "Registrul de comenzi este solid datorită noilor vehicule Range Rover, dar şi datorită modelelor Range Rover Sport şi Defender".
Veniturile filialei britanice Jaguar Land Rover (JLR) au crescut cu 35,9%, la 5,26 miliarde de lire sterline (6 miliarde de dolari) în trimestrul amintit, în măsura în care producţia noilor modele Range Rover s-a îmbunătăţit, notează barrons.com. Divizia a avut, totuşi, pierderi de 173 de milioane de lire sterline.
"Cererea pentru vehiculele noastre cele mai profitabile şi căutate rămâne solidă", a declarat şeful JLR, Thierry Bollore, adăugând: "Ne aşteptăm să continuăm să ne îmbunătăţim performanţa în a doua jumătate a anului, pe măsură ce intră în vigoare noi acorduri cu parteneri furnizori de semiconductori".
Comenzile în aşteptare la divizia JLR, cel mai mare producător de automobile din Marea Britanie, erau de 205.000 de unităţi la sfârşitul lunii septembrie.