Teads şi Lumen Research dau publicităţii concluziile unei meta-analize despre nivelul de Atenţie faţă de reclame - Unveiling the Connection: Attention & Outcomes, prin care au fost analizaţi metrici de Atenţie şi indicatori de creştere a brandului, informează un comunicat de presă al Lumen, remis astăzi redacţiei.
Unveiling the Connection validează trei aspecte importante - primul demonstrează că există o corelare clară şi directă între nivelul de Atenţie şi indicatorii de brand. Cu cât engagementul/ rata de interacţiune cu o reclamă a fost mai mare, cu atât rezultatele au fost mai de impact. O Atenţie ridicată determină rezultate bune şi constante la nivelul întregului funnel, inclusiv de la mijlocul "pâlniei" în jos. Impactul pozitiv al Atenţiei asupra obiectivelor din partea inferioară a funnelului a reprezentat o creştere de 30% în urma expunerilor cu o durată de peste 10 secunde, menţionează sursa citată.
Caroline Hugonenc, Senior Vice President, Research & Insights, Teads declară: "Meta-analiza noastră realizată împreună cu Lumen marchează un moment crucial care explorează o gamă variată de indicatori de brand în raport cu metricii de Atenţie masuraţi de LAMP. Acestea sunt cele mai recente exemple care susţin faptul că Atenţia este un factor care generează rezultate mai puternice comparativ cu viewability", conform sursei citate.
A doua observaţie generată de meta-analiză se referă la nevoia de a prioritiza Atenţia pentru a genera un impact substanţial asupra obiectivelor din partea inferioară a funnelului. Acest lucru a fost arătat de necesitatea de a genera 9+ şi, respectiv, 8+ secunde de Atenţie, pentru un impact semnificativ asupra intenţiei de cumpărare. Indicatorul Ad Recall (reamintirea reclamelor) s-a dovedit, de asemenea, a fi predictiv pentru obiectivele din partea inferioară a funnelului, evidenţiind rezultatele bune în partea superioară a funnelului ca fiind bază pentru a genera schimbări în partea inferioară a funnelului, precizează sursa citată.
Ben Flux, Group Investment Director, Starcom afirmă că "În etapele iniţiale de măsurare a Atenţiei, clienţii au fost uimiţi de valoarea totală a ratei de atenţie generată de o campanie, fără nicio indicaţie despre ce înseamnă aceasta de fapt. Concentrarea asupra modului de utilizare concretă a Atenţiei a fost o etapă foarte necesară. Pentru a dezvolta o abordare mai strategică, înţelegerea nivelului optim de Atenţie necesară pentru a genera un rezultat este esenţială. Acest studiu ne oferă o utilizare practică în ceea ce priveşte Atenţia şi permite o abordare mult mai strategică şi logică pentru măsurarea sa", potrivit sursei.
"Acesta este un studiu de referinţă care poate ajuta la stabilirea celor mai bune practici pentru publicitatea orientată pe Atenţie, care arată de ce contextul, creativitatea şi timpul petrecut pentru vizualizarea unei reclame sunt direct corelate cu engagementul şi rata de conversie", susţine Mike Follett, CEO Lumen, relatează sursa citată.
În cele din urmă, raportul a consolidat şi mai mult Atenţia ca un indicator predictiv mult mai puternic decât Viewability pentru rezultatele de business generate, confirmând totodată studiile anterioare şi evidenţiind valoarea holistică a metricilor de Atenţie, precizează sursa citată.