Începând din 2014, companiile din ţara noastră sunt dispuse să aloce bugete mai mari pentru amenajarea spaţiilor de birouri, ajungând chiar şi la 350 euro/metru pătrat, conform unui comunicat al Techno Office (firmă de amenajare a spaţiilor de birouri) remis azi redacţiei.
Iuliana Carata, directorul general al Techno Office, a declarat: "Cu toate că bugetele din ultimii ani au cunoscut o scădere considerabilă, începând cu anul 2014 am început să resimţim curajul companiilor din România şi o creştere treptată a sumelor dedicate amenajării spaţiilor de birouri".
Potrivit Techno Office, în ultimul an, costul mediu pentru amenajarea unui spaţiu de birou s-a situat între 80 euro/mp şi 350 euro/mp, în funcţie de tipul de produse alese.
"În ceea ce priveşte cele mai mari sume alocate pentru amenajarea spaţiilor de birouri, companiile din industria farmaceutică, IT&C şi cea de servicii financiare se află în topul celor care nu fac compromisuri legate de bugetele investite", a mai spus Iuliana Carata.
Totodată, Techno Office remarcă faptul că, în spaţiile în care se investesc bugete semnificative, se acordă o atenţie specială zonelor de management, sălilor de conferinţă, zonelor de recepţie şi de lounge, atât din punct de vedere al suprafeţelor pe care se desfăşoară, cât şi al finisajelor şi sistemelor audio-video integrate.
Cele mai multe amenajări din România sunt realizate cu elemente standard, dar sunt completate cu produse personalizate, a menţionat Carata. De regulă, pentru zone de recepţie, zone de servit masa şi zone de relaxare, clienţii apelează la produse realizate la comandă. Alte situaţii în care acestea sunt solicitate sunt cele în care se doreşte ajustarea dimensiunilor meselor de lucru şi a sistemelor de depozitare, pentru optimizarea unui anumit spaţiu sau pentru încadrarea unei piese de mobilier, precum recepţiile, într-un anumit design.
"Prima regulă în amenajarea birourilor este ca spaţiul respectiv să fie funcţional şi să îndeplinească toate standardele de lucru cu privire la iluminat, ventilaţie şi alte aspecte care vizează bunăstarea angajaţilor", a menţionat reprezentanta Techno Office.
Raportat la bugete, scaunele absorb circa 45% din sumele totale alocate amenajării birourilor, deoarece companiile aleg tot mai des modele ergonomice, cu mecanisme intuitive, care, prin ajustarea corectă, individuală - în funcţie de masa ori înălţimea utilizatorului -, îi vor oferi acestuia un suport de susţinere echilibrat şi o creştere semnificativă a nivelului de confort cât timp munceşte aşezat pe scaun.
Pe plan secund în bugetul necesar amenajării, se află birourile, recepţiile şi mesele de întruniri, ansamblu pentru care companiile alocă, de obicei, circa 30% din bugetul disponibil.
La polul opus, clienţii Techno Office alocă doar 10% din buget pentru spaţiile de depozitare, acestea fiind din ce în ce mai puţin prezente în birourile companiilor, datorită tendinţei de a apela la soluţii de arhivare digitală. Nu în ultimul rând, canapelele, fotoliile şi zonele de relaxare consumă aproximativ 15% din bugetul destinat amenajării.
Înfiinţată în 2008, Techno Office este o companie cu capital mixt, deţinută de Iuliana Carata şi Marco Magnani. La noi, societatea este importator exclusiv al brandului Haworth şi oferă produse si sub alte mărci: About Office, Styloffice, Sitland, Pedrali, Metalmobil, Luxy, Caimi, Emmegi şi Arper.