Indiferent de cultura oganizaţională promovată şi de domeniul de activitate în care activează, în ultimii ani, companiile au început să conştientizeze faptul că spaţiul influenţează productivitatea şi fac eforturi pentru a-şi cuceri angajaţii cu spaţii de lucru eficiente şi cu un design inovativ, arată Techno Office, furnizor de soluţii complete pentru amenajarea spaţiilor de birouri.
Potrivit companiei, mobilitatea completă şi posibilitatea de networking sunt factorii cheie care dictează amenajările office în acest an, companiile adaptându-şi spaţiul de lucru tot mai mult noilor tehnologii.
Conform Techno Office, tendinţele în amenajările office pentru anul în curs au la bază nevoia de comunicare, aceasta exprimându-se atât la nivelul compartimentării spaţiilor, cât şi la nivelul angajaţilor pentru care se doreşte posibilitatea de a avea acces la datele companiei oriunde şi oricând, prin intermediul telefoanelor, tabletelor şi laptopurilor.
"Companiile pun din ce în ce mai mult accent pe nevoile angajaţilor, iar încă din procesele de amenajare, eficienţa acestora devine primordială. Astfel, pentru a le facilitatea comunicarea, se apelează la construirea zonelor de networking şi se iau în calcul posibilităţile prin care angajaţii pot dispune de o mobilitate completă", a declarat Iuliana Carata, General Manager Techno Office.
Cum se amenajează un spaţiu adecvat noilor tehnologii de comunicare
Pentru a răspunde nevoii de comunicare între angajaţii unei companii, recomandările Techno Office vizează spaţiile deschise construite în zona centrală a biroului. Astfel, acestea pot funcţiona ca un punct de networking atât formal, devenind un bun înlocuitor al sălii de şedinţe, cât şi informal cu posibilitatea de a organiza în cadrul acestuia diverse activităţi de recreere.
De asemenea, integrarea profesională a noilor tehnologii de vizualizare şi multimedia în sălile de întâlnire devine din ce în ce mai importantă. Şi în acest sens mobilitatea este un factor cheie, întrucât companiile preferă proiectoare şi ecrane wireless, ce pot fi controlate direct prin dispozitive mobile.
"Pătrunderea şi dezvoltarea tehnologiei în zonele office a avut un impact major, dar benefic, asupra producătorilor de mobilier, întrucât aceştia au trebuit să se alinieze rapid la nevoile pieţei şi să înceapă un proces de îmbunătăţire a elementelor necesare într-o amenajare", a menţionat Iuliana Carata.
Cel mai bun exemplu în acest sens, potrivit reprezentantei companiei, este planificarea spaţiului adecvat videoconferinţelor. Astfel, un spaţiu de acest tip are nevoie de instalarea de mese care să beneficieze de anumite aspecte tehnologice care să faciliteze întâlniri online de calitate, precum sisteme de conectate la internet rapide, fie fixe, fie wireless. De asemenea, un birou special destinat vide-conferinţelor trebuie să dispună de sisteme audio performante, ecrane de proiecţie sau sisteme speciale de adaptare a luminii.
Nu în ultimul rând, spaţiile de lucru devin mai creative. Urmând exemplul companiilor din IT, faimoase pentru spaţiile neconvenţionale în care în activează, din ce în ce mai multe companii apelează la soluţii de amenajare informale, care să sporească energia angajaţiilor.
Calitatea şi durabilitatea produselor sunt principalele criterii de care companiile ţin cont atunci când îşi încep amenajările. De asemenea, având în vedere că foarte multe dintre acestea îşi doresc spaţii personalizate, design-ul, forma, culoarea şi funcţionalităţile produselor sunt următoarele aspecte care contează în decizia de achiziţie.
Din punct de vedere al culorilor, reprezentanta companiei remarcă necesitatea de a alege combinaţii de culori care stimulează sau calmează starea de spirit a angajaţiilor, în funcţie de specificul companiei. Totuşi, acestea nu sunt alese la întâmplare, fiecare companie ţinând cont de identitatea brandului pe care îl reprezintă.
Înfiinţată în 2008, Techno Office este o companie cu capital mixt, deţinută de Iuliana Carata şi Marco Magnani. Techno Office oferă soluţii complete pentru amenajarea spaţiilor de birouri, de la consultanţă până la implementarea proiectului.
În România, compania este importator exclusiv al brandului Haworth şi oferă produse si sub alte branduri precum About Office, Styloffice, Sitland, Pedrali, Metalmobil, Luxy, Caimi, Emmegi, Arper.