• SEGA implementează NVIDIA PhysX
Corporaţia NVIDIA anunţă, printr-un comunicat remis redacţiei, acordarea de licenţe pentru tehnologiile NVIDIA PhysX şi APEX corporaţiei Sega, cu scopul de a fi utilizate ca platforme de dezvoltare în toate studiourile companiei. Tehnologiile NVIDIA PhysX şi APEX reprezintă cea mai răspândită platformă de dezvoltare pentru accelerarea fizicii şi, în plus, transformă procesul de creare a efectelor de fizică scalabile, de înaltă definiţie, într-un act intuitiv şi în acelaşi timp accesibil designerilor jocurilor.
Takashi Shoji, Department Manager, Consumer Software R&D Support Dept., Consumer R&D Division, SEGA Corporation, a declarat: "Sega foloseşte tehnologia PhysX de mai mulţi ani, dar acest nou acord va permite studiourilor noastre să beneficieze de un portofoliu complet de motoare de fizică ce rulează pe multiple platforme. Tehnologia APEX a fost factorul determinant în luarea acestei decizii, deoarece ne permite să creăm conţinut cu fizică accelerată de înaltă calitate, într-un mod mult mai uşor şi mai productiv."
De asemenea, mai mulţi dezvoltatori de jocuri au anunţat noi titluri ce vor folosi PhysX, printre care Terminator Salvation, Dark Void, Darkest of Days, U-Wars, se mai spune în comunicat.
GRIN - dezvoltatorul suedez al jocului Terminator Salvation - a ales tehnologia NVIDIA PhysX pentru a-l ajuta să creeze un joc captivant, interactiv şi plin de acţiune, aparţinând genului "third-person shooter". Lansarea jocului video va coincide cu premiera mult aşteptatului film cu acelaşi nume, pe data de 21 mai 2009.
Bo Andersson, CEO al companiei GRIN, a spus: "Tehnologia NVIDIA PhysX ne permite să realizăm anumite lucruri pe care nu le puteam face înainte. Colaborând îndeaproape cu NVIDIA şi echipa PhysX, am fost în măsură să re-creăm în mediul de joc din Terminator Salvation elemente ce arată şi se comportă similar cu cele din film."
Capcom Entertainment, Inc. şi Airtight Games, dezvoltatorii jocului SF de tip "action adventure" Dark Void, folosesc tehnologiile NVIDIA PhysX şi APEX pentru a oferi efecte uimitoare de fizică. Dark Void va utiliza ambele tehnologii - NVIDIA PhysX şi APEX, pentru a crea arme unice şi efecte realiste de distrugere a obiectelor - toate particulele accelerate pe GPU. Dark Void se va lansa în această toamnă, atât pentru Xbox 360 şi PlayStation 3, cât şi pentru PC.
Jim Deal, Preşedinte al Airtight Games, a spus: "Capacităţile tehnologiilor NVIDIA PhysX şi APEX oferă dezvoltatorilor lucruri complet noi. De exemplu, noul modul APEX cu ajutorul căruia pot fi create vârtejuri - un modul introdus recent de către NVIDIA - ne permite să avem o libertate artistică practic fără limite."
Dezvoltatorii 8monkey Labs au ales tehnologia NVIDIA PhysX pentru a putea crea o ambianţă interactivă, expresivă şi cât se poate de naturală, în "first-person shooter"-ul Darkest of Days. Acest joc va fi lansat în toamna acestui an, pentru Xbox360 şi PC şi va pune la dispoziţia jucătorilor numeroase efecte de fizică accelerate pe unitatea de procesare vizuală (GPU).
Mark Doeden, Art Director la 8monkey Labs, a spus: "Tehnologia NVIDIA PhysX ne-a ajutat să obţinem rezultate mult mai precise. Graţie motorului nostru Marmoset luptele prind viaţă într-o atmosferă cu totul unică, iar tehnologia PhysX a fost instrumentul care a transformat jocul în ceva aproape real."
Compania rusească Biart Studio a adoptat tehnologia NVIDIA PhysX în "tactical shooter"-ul SF U-Wars. Pe PC, efectele de fizică din U-Wars sunt accelerate de către orice unitate de procesare paralelă bazată pe arhitectura CUDA, incluzând unităţile de procesare vizuală NVIDIA GeForce 8800 GTX sau modele mai rapide.
Platforma de dezvoltare a programelor NVIDIA PhysX se compune dintr-un motor puternic de fizică API şi o platformă intermediară ce permite dezvoltatorilor, designerilor şi artiştilor grafici să adauge un nivel ridicat de realism în jocurile lor, indiferent de platforma de gaming. Tehnologia îmbunătăţeşte controlul asupra personajelor şi interacţiunii dintre obiecte, permiţând scalarea efectelor de fizică în timp real.
Tehnologia NVIDIA PhysX funcţionează pe toate platformele de gaming importante, de la PC, Xbox360, PLAYSTATION3 şi Nintendo Wii până la iPhone, accelerarea fizicii realizându-se atât pe procesor, cât şi pe unităţile de procesare vizuală (GPU) NVIDIA bazate pe arhitectura CUDA.
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) este liderul mondial în tehnologia de procesare vizuală şi compania care a inventat unitatea de procesare grafică (GPU), un procesor foarte performant care generează o grafică uimitoare pentru staţiile de lucru, computerele personale, consolele de jocuri şi dispozitivele mobile. NVIDIA deserveşte atât industria de divertisment şi segmentul utilizatorilor individuali prin produsele sale GeForce, cât şi segmentul profesional, de design şi vizualizare prin produsele sale Quadro şi domeniul foarte performant de procesare cu ajutorul produselor sale Tesla. NVIDIA are sediul în Santa Clara, California şi are birouri în Asia, Europa şi America.