Telefoanele inteligente pliabile, mai scumpe, complicate, fragile..., încep să prindă la public datorită performanţelor pe care le oferă. Noua nişă a smartphone-urilor pliabile va creşte timid, dar sigur. Aflată deja la a doua generaţie de modele, piaţa smartphone-urilor pliabile va atinge un volum al vânzărilor în ton cu ceea ce se aşteptau şi producătorii. În următoarele 12 luni, aceasta va ajunge la 5 milioane de unităţi, conform DSCC (Display Supply Chain Consultants). Ca şi în cazul telefoanelor 5G, primii intraţi pe piaţă sunt şi cei care vor avea cele mai mari cote de piaţă, cel puţin în primii ani şi până când numărul jucătorilor va creşte. Deocamdată, piaţa smartphone-urilor pliabil are, în principal, trei jucători: Samsung, Huawei şi Motorola. DSCC spune că, în următorul an, piaţa va fi dominată de Samsung, care va livra în jur de 4 milioane de unităţi şi va ajunge, astfel, să deţină nu mai puţin de 80%. Principalii competitori, Huawei şi Motorola, îşi vor împărţi cele 20 de procente rămase din piaţă, încercând să rezolve provocările cu care se confruntă în prezent.
Pe de o parte, Huawei are probleme pe întreaga linie de dispozitive din cauza sancţiunilor americane, iar de cealaltă parte, Lenovo are nevoie de mai multă expunere pentru modelele sale pliabile, care au în faţă un Samsung ce nu se sfieşte să investească sume foarte mari în marketing. Conform aceleiaşi estimări, cele mai vândute smartphone-uri pliabile din 2020 vor fi Galaxy Z Flip şi Z Fold 2, ale celor de la Samsung, urmate de Motorola Razr 5G. Mişcările de pe piaţa telefoanelor inteligente din această toamnă sunt foarte interesante, chiar dacă supremaţia marilor producători nu este deloc ameninţată.