Telekom Romania, Cisco şi Webhit oferă tehnologii moderne pentru învăţămant în 36 de şcoli şi licee din ţară, printr-un proiect realizat din fonduri europene, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Cele trei companii au dezvoltat soluţii digitale care asigură interconectarea şcolilor sau liceelor prin teleprezenţă şi prin tabla interactivă, astfel încât elevii din locaţii diferite să poată participa simultan la aceeaşi lecţie.
Programul vizează un număr de 8.000 de tineri din judeţele Braşov, Tulcea, Constanţa, Iaşi, Brăila şi Galaţi, elevi ai claselor VII-VIII, respectiv ai claselor XI-XII, şi are drept scop îmbunătăţirea procesului de formare a competenţelor acestora în vederea susţinerii cu succes a evaluării naţionale şi a examenului de bacalaureat, dar şi o mai bună orientare a tinerilor spre etape ulterioare de studiu şi spre integrarea profesională.
"Deschiderea educaţiei este o iniţiativă a Comisiei Europene din 2013. În acelaşi timp, în România, autorităţi locale preocupate să asigure acces la educaţie în întregul judeţ au realizat proiecte prin care au construit infrastructuri de creare şi difuzare de educaţie prin intermediul Internetului. Astfel, profesorul a devenit creator de resurse educaţionale deschise într-un mod simplu şi natural. Prin rezultatele obtinute la nivelul judeţelor care au implementat un astfel de model educaţional se demonstrează încă o dată că o tehnologie este utilă atâta timp cât vine în sprijinul unei nevoi şi este uşor de utilizat. Acest model educaţional reia în discuţie noţiunea de teleprofesor şi modalitatea de a furniza educaţie de calitate oriunde, oricând şi oricărei persoane interesate", a declarat Liviu Constandache, expert tehnic.
În cadrul programului au fost implementate 20 centre de teleprezenţă şi 16 centre în care teleprezenţa este suplinită de o aplicaţie software, asigurând accesul elevilor din zone izolate la conţinut. Acestea includ şi contactul cu profesorii din marile oraşe. Astfel, elevii din două sau mai multe oraşe diferite pot vizualiza simultan şi participa la o lecţie derulată într-una dintre şcoli. De asemenea, aceştia pot interacţiona între ei folosind tabla digitală: pot vizualiza conţinutul de pe tablă şi îl pot modifica în timp real. Mai mult, conţinutul lecţiilor este înregistrat şi încărcat pe o platformă online dedicată pentru a fi ulterior accesat de către elevi. La rândul lor, profesorii din localităţi diferite au ocazia de a interacţiona interactiv în beneficiul elevilor.
Implementarea tehnologiilor în cele 36 de unităţi şcolare a determinat creşterea prezenţei la clasă a elevilor, care sunt atraşi de caracterul informal şi interactiv al lecţiilor digitale, dar şi creşterea performanţei şi a nivelului de competitivitate, se arată în comunicat.
Astfel, în judeţul Tulcea, gradul de promovabilitate a examenului de bacalaureat a crescut de la 58,91% în 2014 la 73,34% în 2015 în liceele care au implementat aceste soluţii. În plus, elevii incluşi în program au apreciat îmbunătăţirea vizibilă a interacţiunii cu colegii.