Grupul francez de tehnologie pentru media Thomson, confruntat cu o situaţie financiară dificilă, a publicat marţi pierderi nete de 1,93 miliarde euro în 2008, comparativ cu pierderea de 23 milioane euro din 2007, relatează AFP.
Pierderile se explică mai ales printr-un "impact negativ de 1,6 miliarde euro" al deprecierilor de active şi costurilor de restructurare, potrivit unui comunicat al grupului.
Rezultatul operaţional a fost de asemenea negativ, indicând pierderi de 1,3 miliarde euro, comparativ cu profitul de 380 milioane euro înregistrat în anul precedent.
Cifra de afaceri anuală, anunţată anterior, a coborât cu 12,6%, la 4,8 miliarde euro. La un curs valutar constant, scăderea a fost de 7,7%.
Thomson a indicat că a avut de suferit de pe urma mai multor evenimente defavorabile, printre care impactul grevei scenariştilor de la Hollywood, scăderi de preţuri la renegocierea anumitor contracte şi diminuarea cererii, mai ales pe segmentul de publicitate şi de echipamente de difuzare profesionale.
Cele două activităţi sunt, de altfel, unele de care grupul vrea să se separe, în cadrul noului său plan strategic, pentru "a se concentra asupra clienţilor creatori de conţinut".
Noul director general al Thomson, Frederic Rose, a anunţat la sfârşitul lui ianuarie, când a relevat o datorie record de 2,1 miliarde euro la finalul lui decembrie, intenţia de a se separa de activităţi cu o cifră de afaceri de circa 1 miliarde euro, ce reprezintă 20% din activităţi.