Cererea de oţel creşte în sud-estul Europei, în special cea provenită de la producătorii auto, însă preţurile din domeniu încă sunt la un nivel redus, potrivit oficialilor "ThyssenKrupp" - cea mai mare oţelărie germană.
"Evoluţia volumului vânzărilor nu este rea pe piaţa din Europa, dar încă există o presiune mare pe preţuri. Sperăm că şi preţurile se vor îmbunătăţi", a declarat vineri, Guido Kerkhoff, directorul financiar al grupului german. "ThyssenKrupp" a raportat un profit operaţional peste aşteptări pentru ultimul trimestru din 2013, ca urmare a majorării vânzărilor, respectiv a reducerii pierderilor din America Latină.
În perioada octombrie - decembrie 2013, profitul ajustat, înainte de interese minoritare şi taxe (EBIT) a crescut de peste două ori, ajungând la 247 de milioane de euro (338 milioane de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 218,7 milioane de euro.
Pierderea netă a companiei a urcat, însă, la 69 de milioane de euro, de la 16 milioane de euro în ultimul trimestru din 2012.
Directorul executiv al "ThyssenKrupp", Heinrich Hiesinger, încearcă să readucă grupul pe profit, după ce decizia de extindere în America de Nord şi de Sud a dus la creşterea datoriei companiei germane şi la trei ani de pierderi.
După ce a extins în mod repetat termenul limită pentru găsirea unui cumpărător al diviziei "Steel Americas", Hiesinger a reuşit să vândă jumătate din această afacere, o fabrică de oţel din statul Alabama. Acum, "ThyssenKrupp" înregistrează pierderi doar la oţelăria din Brazilia. Dar, şi aici, reducerile de costuri şi îmbunătăţirea utilizării capacităţilor de producţie au redus pierderile operaţionale la 17 milioane de euro, de la 122 milioane de euro. Divizia "Steel Europe" şi-a diminuat cu 37% câştigul ajustat în perioada de raportare, la 19 milioane de euro.
Pentru acest an fiscal, "ThyssenKrupp" aşteaptă un profit ajustat de un miliard de euro, de la 599 milioane de euro în 2012/2013.