Tinerii români, convinşi că ştiu să identifice dezinformarea

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 19 februarie

Tinerii români, convinşi că ştiu să identifice dezinformarea

English Version

Un sondaj Eurobarometru realizat în toamna anului 2024 relevă că 19% dintre tinerii români susţin că nu au fost expuşi niciodată dezinformării în ultima săptămână, procentul fiind cel mai ridicat din Uniunea Europeană. Aceştia sunt urmaţi de tinerii din Bulgaria (11%) şi de cei din Lituania şi Estonia (câte 10%).

Percepţia asupra expunerii

Doar 22% dintre tinerii români consideră că au fost foarte des expuşi la dezinformare, iar o proporţie similară afirmă că au fost expuşi frecvent, cifre apropiate de media UE (15% foarte des şi 29% frecvent). De asemenea, 24% spun că au fost expuşi uneori la dezinformare, în timp ce 10% rareori. Pe de altă parte, 70% dintre respondenţii la nivel european consideră că pot recunoaşte dezinformarea, cei mai închizători fiind tinerii din Malta (38%) şi Croaţia (36%), iar cei mai puţin siguri fiind cei din Austria, Slovenia şi Germania (27%). Tinerii români se declară încrezători în capacitatea lor de a identifica dezinformarea: 31% sunt foarte încrezători, 50% oarecum încrezători, 14% mai puţin siguri şi doar 2% deloc încrezători.

Sondajul Eurobarometru a fost realizat de Ipsos între 25 septembrie şi 3 octombrie 2024 în toate cele 27 de state membre ale UE, pe un eşantion de 25.863 de tineri cu vârste între 16 şi 30 de ani.

Priorităţile tinerilor români comparativ cu media

La capitolul priorităţi pentru Uniunea Europeană în următorii cinci ani, 41% dintre tinerii români au indicat situaţia economică şi crearea de locuri de muncă, 32% educaţia şi instruirea, iar 31% protecţia socială şi accesul la sănătate. La nivel european, principalele preocupări sunt creşterea preţurilor şi a costului vieţii (40%), mediul şi schimbările climatice (33%) şi situaţia economică şi crearea de locuri de muncă (31%).

Atitudinea faţă de Uniunea Europeană

Altfel, 42% dintre tinerii români sunt favorabili Uniunii Europene şi modului în care aceasta funcţionează, procent mai mare decât media europeană (31%). Alţi 37% susţin UE, dar nu sunt mulţumiţi de actualul său mod de funcţionare, iar 15% sunt sceptici, dar deschişi la schimbare în cazul unei reforme. Doar 2% dintre tinerii români nu cred deloc în ideea de Uniune Europeană, comparativ cu media UE de 6%.

Principalele surse de informare

Când vine vorba de sursele de informare, 33% dintre tinerii români preferă platformele de social media (faţă de 42% la nivelul UE), 29% televiziunea (39% în UE) şi 21% presa online (26% în UE). Dintre reţelele sociale, cele mai utilizate pentru informare sunt Facebook şi YouTube (42%), TikTok (35%), Instagram (33%) şi X (fostul Twitter) cu 12%. La nivel european, Instagram este principala sursă de informare (47%), urmat de TikTok (39%), YouTube (37%), Facebook (27%) şi X (21%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7671
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2843
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0138
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.3179

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb