TIPLOG, companie antreprenorială de tipar şi logistică, fondată în 2012, a înregistrat în anul 2023 o cifră de afaceri de 5,8 milioane de euro, de aproape patru ori mai mare faţă de anul 2019 (1,6 milioane de euro).
Compania TIPLOG, lansată în Timişoara de antreprenorul Călin Pascu, estimează o creştere cu 30% a cifrei de afaceri şi o dublare a numărului de clienţi recurenţi în 2024 în comparaţie cu anul trecut.
TIPLOG va continua astfel să inoveze după ce a deschis o categorie nouă de servicii în România şi a creat un model de business inovator, prin servicii cu valoare adăugată de tipar prin integrare cu logistica şi producţia de ambalaje.
"Am reuşit în ultimii ani să facem imposibilul posibil într-o piaţă tradiţională şi comoditizată, care la nivel general nu mai raporta creşteri în România. Ne implicăm alături de companii din retail, FMCG, producţie şi Horeca în proiecte dificile şi complexe şi ne asumăm provocările fiecărui proiect în parte. Spre exemplu, pentru o campanie înainte de Campionatul de fotbal EURO 2024 am produs materiale personalizate peste noapte şi le-am livrat a doua zi în 290 de magazine la nivel naţional astfel încât suporterii români să le aibă la primul meci al Naţionalei", a declarat antreprenorul Călin Pascu, CEO TIPLOG.
Compania TIPLOG şi-a început activitatea în anul 2012 cu proiecte clasice de reviste cu livrări în magazine şi, istoric, primul proiect de integrare a tiparului cu logistica a fost implementat în anul 2017 împreună cu Profi, unul dintre cei mai activi jucători din comerţul modern local.
Datorită cererii în creştere pentru soluţii integrate cu logistica, TIPLOG a ajuns la un portofoliu mixt de peste 100 de clienţi în 12 ani, format din multinaţionale (Profi, Penny, KFC, Pizza Hut, Cinema City, Animax, Victoria's Secret), companii antreprenoriale mari (Autonom, Altex, Annabella, Home Garden, Magazine Diana) şi companii autohtone emergente precum Micul Fermier, Imobiliare.ro şi Clinica de Bere. Cele mai mari domenii din care provin clienţii TIPLOG în 2024, ca pondere în cifra de afaceri, sunt cele de retail, Horeca, bricolaj, lanţuri de retail specializate (pet-shops), producători FMCG şi producători de textile şi echipamente sportive.
Ce factori au influenţat piaţa de tipar, ambalaje şi logistică în ultimii ani
Criza materiilor prime, creşterea preţurilor din piaţa de hârtie şi contextul post-pandemic sunt trei factori care au influenţat piaţa de tipar, ambalaje şi logistică, dar şi evoluţia TIPLOG, prin predictibilitate, siguranţă şi soluţii de rezervă, elemente care au devenit tot mai importante pentru companiile din retail şi FMCG.
Astfel, începând cu primul an de pandemie şi după revenirea din 2022, clienţii din retail, FMCG şi Horeca au solicitat servicii integrate de tipar şi logistică pentru a nu mai risca blocaje pe supply-chain. În ultimii ani, au fost multe situaţii în care s-au închis fabrici şi clienţii nu au mai primit materialele la timp, problemă rezolvată prin integrarea tiparului cu logistica. În plus, producătorii şi distribuitorii de hârtie au avut perioade în care anunţau creşteri la tona de hârtie de la o săptămână la alta.