"Toyota" şi-a revizuit în scădere estimările privind profitul din anul fiscal care se încheie la 31 martie 2017, deoarece aprecierea yenului a afectat exporturile producătorului auto nipon, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Compania ar urma să înregistreze un profit operaţional de 1.600 miliarde de yeni (15,76 miliarde de dolari) în exerciţiul fiscal curent, cu 44% mai mic faţă de anul anterior. Acesta ar fi cel mai scăzut profit din ultimii patru ani.
În perioada aprilie - iunie 2016, yenul s-a apreciat cu aproximativ 11% faţă de dolar, făcând exporturile "Toyota" mai puţin competitive şi reducând valoarea câştigurilor repatriate. Noile estimări ale "Toyota" se bazează pe un curs de 102 yeni pentru un dolar, faţă de prognoza anterioară, de 105 yeni pentru un dolar. Ca să contracareze efectele aprecierii monedei nipone, "Toyota" va extinde măsurile de reducere a costurilor cu forţa de muncă.
Profitul operaţional al "Toyota" a înregistrat un declin de 15% în trimestrul al doilea din 2016, la 642 miliarde de yeni, dar peste estimările analiştilor, de 493,5 miliarde de yeni. Veniturile au scăzut la 6.590 miliarde de yeni în perioada aprilie - iunie 2016, în timp ce analiştii aşteptau 6.580 miliarde de yeni.
Vânzările mondiale realizate de producătorul auto nipon "Toyota" în primele şase luni ale acestui an au fost inferioare celor înregistrate de rivalul german "Volkswagen" AG, afectat de scandalul emisiilor.
În primul semestru din 2016, "Toyota" (împreună cu subsidiarele sale "Daihatsu" şi "Hino") a vândut 4,99 milioane de vehicule la nivel mondial, în scădere cu 0,6% comparativ cu primul semestru din 2015, în timp ce grupul "Volkswagen" a livrat pe plan global 5,12 milioane de unităţi.
"Toyota" este afectată de întreruperea producţiei în Japonia din cauza cutremurelor din aprilie şi de o explozie care a avut loc în luna mai la oţelăria deţinută de una dintre companiile sale afiliate.
Aceste pierderi de producţie vor pune sub semnul întrebării capacitatea "Toyota" de a-şi păstra pentru al cincilea an consecutiv poziţia de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul "Volkswagen" profită de creşterea vânzărilor în China şi Europa.