Grupul Visual Fan SA a încheiat primul semestru din 2024 cu o cifră de afaceri în scădere cu 4%, dar cu un profit net în creştere cu 12%, la 2,27 milioane de lei. Divizia Solar Energy a implementat 20 de proiecte fotovoltaice, totalizând 20 MW, compania având în plan să contracteze peste 80 MW până la finalul anului, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Visual Fan, deţinătoarea brandului Allview, este o companie românească cu experienţă în producţia de dispozitive mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi. Compania a fost fondată în 2002 şi a devenit cunoscută drept un pionier în domeniul tehnologic, lansând produse inovatoare. Compania este recunoscută pentru lansarea celui mai complex sistem Smart Home din România în 2016, pentru crearea primului asistent vocal în limba română - AVI, în 2017, şi pentru încheierea unui parteneriat direct cu Google Android TV în 2019. Allview a fost, de asemenea, primul brand românesc care a adoptat tehnologia QLED în 2022. Compania este prezentă pe pieţele IT&C din peste zece ţări, având ca obiectiv strategic investiţia constanţa în R&D (cercetare şi dezvoltare). În 2022, compania a lansat conceptul Green by Allview, ce integrează noi domenii de activitate. Astfel, compania oferă şi soluţii pentru generarea de energie verde, nutriţie echilibrată şi vehicule 100% electrice.
Astfel, grupul Visual Fan este format din Visual Fan (Allview) - 100%, Visual EV Distribution - 95%, Intervision Trading (AKAI) - 61% şi Headlight Solutions - (12%).
În 2022, compania a început dezvoltarea strategiei "Green by Allview", care integrează mai multe proiecte menite să aibă un impact pozitiv asupra calităţii vieţii şi mediului înconjurător, oferind rezultate pe termen mediu şi lung. Printre aceste proiecte se numără Solar Energy, o soluţie durabilă pentru generarea de energie verde; ERA Health, un sistem complex care promovează o alimentaţie echilibrată; şi Visual EV, o divizie specializată în distribuţia de vehicule electrice.
Lucian Peticilă este CEO-ul şi fondatorul companiei, care a pus bazele primei companii româneşti ce a dezvoltat un smartphone şi o tabletă fabricate în România. Primele produse fabricate sub marca Allview au fost televizoarele, urmate de DVD-uri, sisteme de navigaţie cu GPS, telefoane mobile şi tablete.
Principalul acţionar al companiei este Peticilă Florentin-Lucian, care controlează 82,83% din totalul acţiunilor, restul fiind deţinute de către persoanele fizice (16,36%).
• Piaţa hardware IT - estimată la 130,86 miliarde de dolari, în 2024
Piaţa hardware IT este estimată la 130,86 miliarde de dolari în 2024, cu o creştere proiectată până la 191,03 miliarde de dolari în 2029, având o rată anuală compusă de creştere de 7,86%. Această piaţă include producţia, distribuţia şi vânzarea de componente hardware IT, cum ar fi calculatoare, laptopuri, servere, echipamente de stocare şi reţele. Creşterea digitalizării, în special în sectorul public, şi adoptarea rapidă a tehnologiilor precum cloud computing şi inteligenţa artificială, contribuie la expansiunea pieţei. Totuşi, volumul de deşeuri electronice reprezintă o provocare majoră. Regiunea Asia-Pacific este prevăzută a avea cea mai rapidă creştere, datorită urbanizării, creşterii veniturilor disponibile şi a utilizării crescute a internetului.
În acelaşi timp, piaţa globală a electronicelor de consum a fost evaluată la 773,4 miliarde de dolari în 2023 şi se estimează că va creşte la 815,1 miliarde de dolari în 2024 şi la 1,4 trilioane până în 2032, cu o rată anuală compusă (CAGR) de 7,63% în perioada 2024-2032. Creşterea pieţei este impulsionată de popularitatea tot mai mare a produselor electronice inteligente, cum ar fi dispozitivele conectate şi electrocasnicele, pe măsură ce consumatorii adoptă soluţii tehnologice avansate pentru locuinţe.
• Allview raportează rezultate mixte
Grupul Visual Fan a încheiat primul semestru din 2024 cu rezultate mixte. Cifra de afaceri s-a diminuat uşor, cu 4,5% vs primele şase luni din 2023, ajungând la 42,85 milioane de lei. În acelaşi timp, profitul net s-a majorat cu 12%, până la 2,27 milioane de lei.
La nivel individual, Visual Fan a generat o cifră de afaceri de aproximativ 31,65 milioane de lei (-6,6%) şi un profit net de 1,18 milioane de lei (+18%), cu o marjă netă a profitului de 3,73%. Divizia IT&C a înregistrat performanţe constante, cu o uşoară creştere a vânzărilor de televizoare şi vânzări stabile pentru telefoanele mobile, menţinându-şi relevanţa pe piaţă electronică.
Din punct de vedere al cheltuielilor operaţionale, aceastea s-au diminuat cu aproximativ 9%, fapt ce a condus la un rezultat operaţional de 1,2 milioane de lei, comparativ cu 482.654 lei anul trecut.
Primul semestru al anului 2024 a fost marcat de lansarea unor proiecte complexe şi iniţiative de amploare, implementate în toate cele trei divizii ale companiei. "În ceea ce priveşte previziunile anului 2024, rămânem optimişti şi încrezători în realizarea estimărilor bugetate din acest an, datorită integrării strategiei «Green by Allview», în special prin linia de business «Solar Energy», pe care am început să o implementăm încă de la jumătatea anului 2022 şi care are o ascensiune peste aşteptări. Avem avantajul unei companii stabile, cu un istoric pozitiv, matură, cu suficiente resurse financiare şi operaţionale, iar prin strategia noastră de dezvoltare în mai multe zone de interes vom duce la îndeplinire bugetul planificat pe anul 2024".
În prima jumătate a anului 2024, divizia Solar Energy a Visual Fan a implementat 20 de proiecte fotovoltaice full EPC, totalizând o capacitate de 20 MW. Această abordare completă, de la proiectare la punerea în funcţiune, asigură controlul asupra calităţii şi eficienţei soluţiilor de energie regenerabilă. Compania îşi propune să contracteze peste 80 MW de proiecte până la sfârşitul anului 2024, având colaborări solide cu companii multinaţionale, hipermarketuri şi entităţi din sectorul public şi privat, notează TradeVille.
• Preţul acţiunii Visual Fan, în urcare
De la începutul anului şi până în prezent, preţul acţiunii Visual Fan a marcat o creştere de 53%, în timp ce, în ultimele 12 luni, dinamica a fost de +70%. Prin comparaţie cu indicele BETAeRO din care face parte, acţiunea Visual Fan a depăşit de peste 9x performanţa acestuia (+7% în ritm anual). Preţul a reuşit să rămână peste media mobilă simplă de 200 de zile de la începutul anului. În ciuda acestei creşteri a cotaţiei, preţul rămâne sub cel afişat în prima zi de la listare. Din luna februarie, preţul se situează într-un canal lateral, cu un nivel de suport în jurul valorii de 13,6 lei, şi un nivel de rezistenţă în jurul valorii de 16,4 lei. Conform indicatorului MACD, a cărui linie se găseşte peste cea de semnal, cât şi a şi celor două medii mobile exponenţiale de 8 şi 21 care s-au intersectat recent cu media mobilă simplă de 50 de zile, am putea asista la începutul unui nou trend ascendent. Urmărind graficul pe un timeframe mai mare, formaţiunea poate sugerea un bull-flag în formare, urmând ca în perioada următoare să asistăm la un potenţial break-out.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Visual Fan
Oportunităţi
- Oferă dividende: Compania a distribuit în august dividende totale de 4 milioane de lei, respectiv un dividend brut pe acţiune de 0,6 lei, ceea ce s-a tradus printr-un randament de aproximativ 4%.
- Linie nouă de business: În decembrie 2023, Allview a marcat intrarea pe piaţa maşinilor electrice, prin lansarea modelului CityZEN, o maşină electrică ce poate fi condusă de la vârsta de 16 ani. Lansarea marchează extinderea activităţii cu o nouă linie de business, ALLVIEW AUTO, ce are ca obiectiv principal oferirea de soluţii de mobilitate sustenabilă şi accesibilă. În martie 2024, compania a lansat versiunea cu patru locuri şi baterie extinsă a modelului CityZEN. Astfel, Allview Auto, în doar şase luni de la lansarea Programului Rabla Plus 2024, a atins obiectivul de vânzări pentru întregul an, cu 100 de maşini CityZEN vândute. Compania estimează că va depăşi acest obiectiv cu 50% până la sfârşitul anului, subliniind succesul modelului CityZEN ca o soluţie de mobilitate sustenabilă şi practică.
- Obiective: Compania dezvoltă un nou brand, Era, concentrat pe nutriţie şi reducerea risipei alimentare, care va include un frigider şi un cântar inteligent. Proiectul se va desfăşura până în 2025-2026. În plus, Visual Fan doreşte să dezvolte proiectele de energie solară, incluzând un parc fotovoltaic propriu şi o camionetă electrică.
- Divizia Solar Energy: De la începutul anului, compania a desfăşurat o serie de proiecte semnificative, care au mărit portofoliul Allview Solar Energy, parte a grupului Visual Fan. În iunie, Visual Fan a semnat un contract cu Rondocarton SRL pentru implementarea unei centrale fotovoltaice de 1 MWp, finanţat prin PNRR şi evaluat la aproape 3 milioane de lei şi finalizat în septembrie. Compania are semnat un contract şi cu Autoliv România în vederea implementării unui proiect fotovoltaic de 5,7 MWp, valoarea contractului depăşind 3 milioane de euro, ceea ce reprezintă peste 10% din cifra de afaceri raportată de companie pentru 2023.
Riscuri
- Competiţie: Conform raportului Canalys, liderul pieţei de smartphone-uri din România era Samsung la finalul anului 2023, cu o cotă de 34%, urmată de Xiaomi şi Apple, având cote de piaţă de 20%, respectiv 15%, în funcţie de vânzări. În această direcţie, Allview se confruntă cu o concurenţă acerbă pe piaţa telefoanelor inteligente, cu lideri globali din industrie făcând aproape imposibilă creşterea cotei de piaţă. Totodată, compania are o competiţie acerbă şi în zona energiei regenerabile atât din partea companiilor deja listate la BVB, cât şi a celor care nu au făcut pasul spre piaţa de capital. În prezent, majoritatea proiectelor de energie solară sunt atribuite în urma unor licitaţii, lucru care ar putea afecta rapiditatea cu care compania s-a dezvoltat în ultima perioadă.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, BVB, MondorIntelligence, FortuneBusinessInsights, TradingView.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.10.2024, 09:32)
un simtel mult mai ieftin
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.10.2024, 10:56)
Auzila ei rezultate mixte!Cum sunt ele fata de evaluarea de >150 milioane ,profitul,veniturile si mai ales previziunile la care ati fost parte?
Scoatem ceva la vanzare strigand ca e diamant,iar dupa 2-3 ani''lasati ca si sticla straluceste daca bate soarele suficient in ea''
3. fără titlu
(mesaj trimis de Andrei în data de 01.10.2024, 11:23)
Toate produsele lor sunt fabricate în China. Allview nu este niciun pionier în niciun domeniu.
4. PETICILA un nume perfect pentru firma Allview
(mesaj trimis de Un client total nemulțumit în data de 01.10.2024, 19:43)
Am avut proasta inspirație sa fiu beneficiarul pentru Casa Verde cu aceasta firma.
În afara de faptul ca mi au luat banii foarte rapid și mi au asigurat înscrierea în program, tot ce a urmat a fost cu mari probleme, până la capăt. În această firmă sportul de baza este fuga de răspundere iar incompetenta este maxima la toate palierele.
NU FACETI GREȘEALA SA LUCRAȚI CU ACESTA FIRMA IN ORICE DOMENIU V AR FACE O OFERTA!!!!