TradeVille: Aquila se bazează pe strategia brandurilor proprii şi prezenţa în HoReCa

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 10 octombrie 2023

Sursa foto: facebook/aquilaromaniaoficial

Sursa foto: facebook/aquilaromaniaoficial

Aquila Part Prod Com SA, cel mai profitabil distribuitor FMCG (fast moving consumer goods - bunuri de consum cu mişcare rapidă) din 2022, şi-a prezentat recent strategia de dezvoltare a brandurilor proprii şi oportunităţile din piaţa HoReCa, iar eficientizarea operaţiunilor şi fluxurilor logistice prin integrarea AI creează premisele menţinerii poziţiei de lider în profitabilitate şi în anii următori, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille Aquila, al doilea cel mai mare jucător din sectorul de distribuţie FMCG din România după cifra de afaceri, listat la bursă în noiembrie 2021, îşi împarte activitatea în trei segmente de business: distribuţie, logistică şi transport internaţional, dintre care cea mai importantă este activitatea de distribuţie, cu o pondere de peste 93% din cifra de afaceri la finalul primului semestru din 2023.

Aquila distribuie produse de larg consum în peste 67.000 de puncte de desfacere prin canalele de comerţ în care activează, acoperind peste 90% din piaţa de retail din România şi aproximativ 70% din piaţa bunurilor de larg consum din Republica Moldova.

Principalii acţionari ai companiei sunt, totodată, fondatorii Aquila: Vasile Constantin-Cătălin, actualul director general, şi Dociu Alin-Adrian, director general adjunct. Împreună, aceştia deţin peste 66% din acţiunile companiei.

KeysFin: Rezultatul net al distribuitorilor FMCG în retail şi HoReCa - la nivel record în 2022

Potrivit datelor KeysFin, în 2022, rezultatul net al distribuitorilor FMCG în retail şi HoReCa a crescut cu 48% faţă de anul precedent şi cu 137% faţă de 2018, ajungând la un nivel record de 867 milioane de lei. Dintre cele 142 de companii analizate de KeysFin, 136 au încheiat anul 2022 pe profit (96%) şi doar şase pe pierdere (4%).

Cei mai importanţi zece jucători au obţinut un profit cumulat de 406 milioane de lei, reprezentând 46% din totalul pieţei în 2022, şi au generat aproape 52% din cifra de afaceri totală. Cel mai mare distribuitor FMCG local este Interbrands Orbico (fost Interbrands Marketing & Distribution), cu o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de lei în 2022 (20,2% din totalul pieţei). Aquila Part Prod Com a ocupat locul al doilea, după cifra de afaceri, cu venituri de 2,1 milioane de lei, dar a rămas cel mai profitabil jucător din industrie, cu un profit net de 78 de milioane de lei în 2022, reprezentând 8,8% din profitul industriei. Compania este, totodată, cel mai mare angajator dintre distribuitorii FMCG în 2022, cu 2.590 de salariaţi (reprezentând 12,4% din totalul pieţei).

TradeVille: Aquila se bazează pe strategia brandurilor proprii şi prezenţa în HoReCa

Aquila urmăreşte creştere organică şi tranzacţii M&A

Jean Dumitrescu, director al Relaţiei cu Investitorii Aquila, a vorbit recent, în cadrul evenimentului Quarterly Report, despre strategia companiei, care se bazează, pe lângă creştere organică şi tranzacţii M&A (fuziuni şi achiziţii), pe dezvoltarea portofoliului de branduri proprii. Aquila se află în top 3 jucători din HoReCa, canal pe care a început să se dezvolte acum şapte ani. În 2019, prin achiziţia Agrirom, companie specializată în distribuţia produselor alimentare în regim de temperatura controlată către HoReCa, Aquila a intrat mult mai puternic pe această piaţă, unde ritmul de creştere este mai accelerat decât în piaţa de retail (creşterea anuală estimată pentru următorii trei ani este de 13%; prin comparaţie, Aquila şi-a propus o rată de creştere de peste 20% a vânzărilor din acest canal pentru anul în curs).

Piaţa HoReCa i-a oferit companiei oportunitatea să-şi dezvolte brandurile proprii, primele fiind lansate cu doi ani în urmă. De atunci, Aquila a reuşit să aibă în fiecare an creşteri de aproximativ 40% pe vânzările din această gamă, inclusiv în primul semestru din acest an, când a înregistrat un avans de 38%. Pentru segmentul HoReCa, societatea vizează extinderea portofoliului dincolo de produsele de bucătărie, spre zona de bar şi de curăţenie.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Aquila

Oportunităţi

- Lider în profitabilitate pe termen lung: Aquila a fost cea mai profitabilă companie din industrie în 2022, în ciuda faptului că se confruntă cu o concurenţă care distribuie produse proprii în proporţie de 80%. În prezent, cifra de afaceri generată de brandurilor proprii este nesemnificativă, reprezentând doar 0,003% din total, fapt care generează un potenţial uriaş de creştere pentru companie, Aquila fiind încrezătoare că îşi va menţine poziţia de lider în profitabilitate în 2023 şi în următorii ani.

- Eficientizare prin utilizarea AI: Aquila utilizează softuri AI atât pentru eficientizarea proceselor interne şi a celor de comunicare, cât şi pentru optimizarea fluxurilor logistice şi a prezenţei în magazine. Compania urmăreşte o poziţionare cât mai bună şi un procent cât mai ridicat din produsele distribuite pe fiecare raft al magazinelor partenere, astfel încât să fie vizibile şi uşor accesibile pentru clienţi.

- Performanţă financiară în primul semestru din 2023: Aquila a încheiat primele şase luni din anul curent cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei, în creştere cu 17% faţă de acelaşi interval din 2022, şi cu un profit net de 42 milioane de lei, în creştere cu 29%, ceea ce s-a transpus într-o marja netă de 3,7% la finalul semestrului (peste marja de 3,4% din primele şase luni din 2022).

- Top performer în 2023: Aquila este a treia cea mai performanţă acţiune de la BVB în 2023 din indicele BET, înregistrând o creştere de 66,67%, fiind depăşită doar de TTS (88,48%) şi de BVB (93,77%). Preţul curent, de 0,92 lei/acţiune, se află peste preţul IPO-ului, de 0,91 lei, apropiindu-se de maximul istoric, de 0,934 lei, înregistrat de companie în decembrie 2021.

Riscuri

- Nerealizarea unei achiziţii până la finalul anului 2023: Aquila a anunţat că se aşteaptă să realizeze cel puţin o achiziţie până la finalul anului curent, urmărind în special distribuitori de bunuri de lang consum, respectiv producători de branduri proprii, care să ofere sinergie prin portofoliul de produse şi modelul operaţional. Încă din momentul listării, Aquila a precizat că o tranzacţie de tip M&A se va realiza în cel mult doi ani, perioadă care se va încheia la finalul acestui an. Nerealizarea tranzacţiei ar putea conduce la o scădere a cotaţiei acţiunii.

TradeVille: Aquila se bazează pe strategia brandurilor proprii şi prezenţa în HoReCa

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, KeysFin, Retail-FMCG.ro, prezentare rezultate Aquila,e Quarterly Report, comunicate companie, BVB, revista Progresiv.

----------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb