TradeVille: BMW - Rezultate solide pentru 2022

Companii / 20 martie 2023

TradeVille: BMW - Rezultate solide pentru 2022

Constructorul auto german BMW a stabilit obiectivele de creştere a marjelor pentru segmentul auto şi de creştere a livrărilor în acest an, pe măsură ce avansează cu implementarea flotei sale electrice, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville.

BMW este unul dintre cei mai importanţi producători de automobile şi motociclete premium din lume, care deţine cea mai mare cota de piaţă pe acest segment. Mărcile sale, BMW, MINI şi Rolls-Royce, se bucură de o foarte bună recunoaştere mondială. BMW concurează, în principal, cu alţi producători europeni de automobile premium, cum ar fi Audi (filiala a Volkswagen) şi Mercedes-Benz Group AG.

BMW îşi menţine poziţia de lider că producător de automobile premium

În anul 2022, BMW a vândut 2.4 milioane de automobile la nivel mondial, o scădere minoră faţă de anul 2021 (-4.8% YOY), când compania înregistra un an record. Performanţă mai slabă este pusă pe seama restricţiilor Covid din China şi din cauza problemelor din lanţurile de aprovizionare. Compania a anunţat că această situaţia a început să se amelioreze din trimestrul 4. BMW a vândut mai multe maşini decât competitorii săi, Mercedes şi Audi, în toate regiunile lumii, 2022 fiind al doilea an consecutiv în care BMW îşi depăşeşte adversarii. Totuşi, Mercedes a declarat că se concentrează asupra îmbunătăţirii marjei de profit, în detrimentul volumului de maşini vândute, strategie pe care a anunţat-o recent şi BMW. Principalele motoare de creştere în 2023 vor fi vehiculele complet electrice şi modelele din segmentul premium de vârf, cum ar fi noul BMW Seria 7, nouă versiune BMW X7 şi flota de modele Rolls-Royce.

Rolls Royce, brand faimos pentru maşinile sale de lux, a înregistrat în 2022 cel mai bun an din întreagă să istorie din punct de vedere al volumului de vehicule vândute, peste 6,000 de automobile, cu un preţ mediu de 500,000 EUR. Rolls Royce a lansat anul trecut un model sport, numit Spectre, acesta fiind şi primul model complet electric al companiei, care se bucură deja de o lista de pre-comenzi semnificativă.

BMW şi rivalii săi şi-au majorat marjele de profit concentrându-se pe vânzarea de maşini mai scumpe, în condiţiile în care, din cauza constrângerilor din lanţul de aprovizionare, sute de mii de vehicule nu au fost încă asamblate complet din cauza lipsei de piese.

⦁Livrări peste aşteptări ale modelelor electrice

În 2022, BMW Group a vândut un total de 215,755 de vehicule complet electrice, dublu faţă de anul 2021, reprezentând 9% din total. De asemenea, Grupul a livrat cel de-al 500,000-lea vehicul complet electric în anul 2022. Şi în acest segment, compania bavareză şi-a depăşit principalii competitori, Mercedes Benz livrănd doar 117,800 unităţi, iar Audi 118,196. BMW a fost al treilea producător auto din lume, după BYD şi Tesla că număr de maşini complet electrice vândute în ianuarie 2023.

BMW a avut mai multe lansări de modele complet electrice în 2022, inclusiv modele din familia M Performance, precum i4 M50 şi iX M60. În acest moment, compania este puternic angajată în tranziţia către mobilitatea electrică, pentru 90% din clasele sale de automobile existând măcar un model electric. Lansările planificate pentru 2023, sunt nouă Seria 5 (inclusiv modelul i5 complet electric) şi MINI Countryman BEV, care vor continuă performanţă modelelor i4 şi Mini Cooper SE, ce fac parte din segmente deja validate pe piaţă modelelor electrice.

BMW intenţionează să livreze 2 milioane de vehicule complet electrice până în 2025 şi peste 10 milioane de astfel de unităţi până în 2030. Primele vehicule electrice ale mărcii MINI a constructorului auto urmează să între pe piaţă în acest an, odată cu modelul complet electric Rolls-Royce Spectre.

Rezultate financiare bune în ciuda problemelor macro persistente cu dividend în creştere

În anul financiar 2022, BMW Group şi-a îmbunătăţit, încă o dată, rezultatele financiare cheie din anul precedent, raportând o creştere semnificativă a veniturilor şi a profitului net.

BMW Group şi-a atins obiectivele pentru 2022 înregistrând o performanţă operaţională puternică într-un mediu de afaceri dificil. Producătorul auto a crescut semnificativ EBIT al Grupului la 23.5 mld. EUR, echivalentul unei creşteri de 46%, iar profitul net a fost de 18.6 mld. EUR, cu 49% mai mare decât anul precedent.

Această evoluţie pozitivă poate fi atribuită îmbunătăţirii preţurilor şi efectelor pozitive ale mixului de produse, precum şi consolidării integrale a societăţii mixte chineze, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA).

Sub rezervă aprobării Adunării Generale Anuale, profitul nerepartizat al companiei de 5.5 mld. EUR va fi distribuit acţionarilor din profitul net al BMW AG. Consiliul de Administraţie şi Consiliul de Supraveghere vor propune Adunării Generale Anuale din 11 mai un dividend de 8.50 EUR per acţiune ordinară comparativ cu doar 5.8 EUR în 2021. Această reprezintă un payout ratio de 30%, în conformitate cu intervalul ţintă de 30-40% din profitul net atribuibil acţionarilor.

⦁Perspective

Rezultatele BMW vin după o serie de anunţuri optimiste făcute, la începutul săptămânii, de producătorii auto precum Porsche, care a emis o previziune de creştere ambiţioasă după ce a înregistrat profituri record în 2022. Volkswagen a prezentat un plan de investiţii de 193 mld. USD pentru următorii cinci ani, prin care doreşte dublarea numărului de maşini electrice vândute la fiecare 2 ani şi că în 2030, 50% din portofoliul de comenzi să fie electric.

Conform previziunilor BMW, vânzările totale vor creşte uşor în 2023, iar cele de vehicule electrice ar trebui să se situeze în jurul a peste 360,000 de unităţi, în creştere cu aproximativ 68% de la an la an.

În plus, BMW este de mult timp un susţînător al vehiculelor alimentate cu hidrogen, că alternativă la automobilele cu baterii, în contextul în care UE se pregăteşte să interzică motoarele cu combustie până în 2035. Compania, care a lansat în acest an o serie pilot a unui BMW iX5 alimentat cu hidrogen, a declarat că ia în considerare construirea unei uzine pentru a produce automobile care să funcţioneze cu acest gaz până la sfârşitul deceniului "în funcţie de cerinţele şi condiţiile de piaţă".

⦁Evoluţia preţului acţiunilor principalilor producători auto

Preţul acţiunilor BMW a înregistrat un avans, de la începutul anului, de +14.9%, o evoluţie puţîn mai bună decât a competitiorilor direcţi, Mercedes Benz (+14.6%) sau Volkswagen (+7.8%). Cu această creştere compania bavareză se situează între rivalii săi, producători de maşini exclusiv electrice, Tesla şi NIO, care au înregistrat o creştere de +49.5%, respectiv o scădere de -12.8% de la începutul anului.

Sectorul auto

Cele mai recente statistici europene au adus un strop de optimism pentru sectorul auto. Cu toate acestea, comparaţia cu volumele de dinaintea pandemiei evidenţiază cât de mult au scăzut înmatriculările. Rată de creştere din cursul lunii ianuarie 2023 este comparabilă cu cea din ianuarie 2022, când au început să ia amploare problemele în aprovizionarea cu semiconductori. Cu toate acestea, înmatriculările europene de vehicule uşoare s-au îmbunătăţit în comparaţie cu lunile anterioare şi au înregistrat o creştere de 3.6% de la an la an.

Vânzările globale de maşini electrice au fost de 662,000 în ianuarie 2023, în creştere cu 10% faţă de vânzările din ianuarie 2022. Cota de piaţă globală a maşinilor electrice în ianuarie a fost de 11%.

Vânzările de automobile electrice plugin din China au fost de 343,000 unităţi în ianuarie 2023, în scădere cu 8% faţă de vânzările din ianuarie 2022, iar cota lor de piaţă a fost de 26%.

Înmatriculările de autoturisme în Europa sunt estimate să crească cu 6.2% faţă de anul precedent, până la aproximativ 15.8 milioane de unităţi. Cu toate acestea, acest volum va fi cu aproximativ 21% sub media ultimilor cinci ani de dinaintea pandemiei COVID-19.

Se preconizează că ponderea automobilelor electrice cu baterii va ajunge la aproape 30% din piaţă europeană până în 2025 şi peste 70% până în 2030, depăşind astfel celelalte regiuni ale lumii. Pentru a putea ajunge la aceste performanţe, cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască, până în 2030, aproape 1,200 mld. USD pentru a dezvoltă şi produce milioane de vehicule electrice.

TradeVille: BMW - Rezultate solide pentru 2022

Sursele articolului menţionate de TradeVille în acest raport sunt raportul companiei, CleanTechnica.com, FinancialTimes.com, MarketWatch.com, S&PGlobalMobility, CleanTechnica.com.

Analiză TradeVille poartă următorul disclaimer:

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţîn anual.

Lista potenţialelor conflicte de interese

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. rezultatele solide vin din masinile din ce in ce mai proaste, ca si Toyota.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb