TradeVille: Meta Platforms, la înălţime

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 31 iulie 2023

Sursa foto: facebook / MetaRomania

Sursa foto: facebook / MetaRomania

Meta Platforms, compania americană care deţine Facebook, a încheiat cel de-al doilea trimestru din 2023 cu rezultate care au depăşit aşteptările analiştilor, fiind totodată, primul trimestru de după sfârşitul anului 2021 în care aceasta raportează o creştere de două cifre a veniturilor. În acelaşi timp, previziunile furnizate au întrecut cu 7% estimările analiştilor, fapt care a generat o creştere cu aproape 7% a preţului acţiunilor Meta în sesiunea after-hours de după publicarea rezultatelor, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille .

Meta Platforms, cunoscută anterior sub numele de Facebook, creează tehnologii care ajută oamenii să se conecteze, să formeze comunităţi şi să dezvolte afaceri. Lansarea Facebook a revoluţionat modul în care oamenii se pot conecta în mediul online. În prezent, compania trece dincolo de ecranele 2D, investind în tehnologii avansate precum realitatea augmentată şi virtuală.

Meta Platforms îşi desfăşoară activitatea prin intermediul a două linii de business: Family of Apps - include Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp şi alte servicii; Reality Labs - include hardware, software şi conţinut pentru consumatori legat de realitatea augmentată şi virtuală.

Mark Zuckerberg a înfiinţat Facebook în 2004, la vârsta de 19 ani, în timp ce studia la Harvard, pentru ca studenţii să poată asocia numele colegilor de clasă cu fotografiile acestora. Compania a fost listată la bursă în mai 2012, Zuckerberg deţinând în prezent aproximativ 13% din totalul acţiunilor. Facebook şi-a schimbat numele în Meta Platforms în noiembrie 2021, pentru a muta accentul businessului către metavers.

Piaţa globală a platformelor de social media are aproximativ 4,9 miliarde de utilizatori în 2023

Conform estimărilor, în 2023, platformele de socializare sunt utilizate de aproximativ 4,9 miliarde de persoane la nivel global şi se aşteaptă ca acest număr să crească la aproximativ 5,85 miliarde până în 2027. Aceşti utilizatori nu sunt activi doar pe o singură platformă, statisticile arătând că un utilizator activează, în medie, pe aproximativ 6-7 platforme diferite în fiecare lună.

Piaţa de social media a fost evaluată la peste 49 de miliarde de dolari în 2022, estimările indicând o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 26,2% pentru perioada 2023-2030. În spatele acestei creşteri importante previzionate stă adoptarea tot mai mare la nivel global a tehnologiei 5G. Totodată, chiar şi în ţările dezvoltate, precum SUA, accentul Casei Albe pe infrastructură, care printre altele acoperă şi aria de acces la internet şi viteza acestuia, poate accelera acest trend.

Cea mai utilizată platformă de social media din lume în 2022 a fost, bineînţeles, Facebook, cu 2,9 milioane de utilizatori activi lunar. Dominaţia Facebook continuă şi în 2023, fiind urmată de YouTube, cu 2,5 milioane de utilizatori activi lunar. Din top 6 platforme de social media după numărul de utilizatori activi lunar la nivel global, Meta Platforms deţine trei dintre acestea: Facebook, WhatsApp (două milioane) şi Instagram (două milioane).

Rezultate peste aşteptări pentru Meta

Meta Platforms a încheiat al doilea trimestru din 2023 cu o cifră de afaceri de 32 miliarde de dolari, cu 3% peste nivelul estimat de analişti. Totodată, cifra de afaceri a marcat o creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului precedent, fiind prima dată când compania raportează o creştere de două cifre de la sfârşitul anului 2021. Înainte de primele trei luni din 2023, veniturile scăzuseră în trei trimestre consecutive, pe fondul problemelor macroeconomice şi al schimbărilor de confidenţialitate a iOS de la Apple, care a limitat capacităţile de targetare a reclamelor.

Profitul net pentru al doilea trimestru a fost în creştere cu 16% faţă de al doilea trimestru din 2022, ajungând la 7,8 miliarde de dolari, în timp ce profitul net ajustat pe acţiune a fost de 2,98 dolari, depăşind cu 2% estimările analiştilor.

Cheltuielile totale ale companiei au fost de 22,61 miliarde de dolari, implicând o creştere de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Planul de economisire a costurilor, instituit de Mark Zuckerberg, sub motto-ul "Anul eficienţei", care a implicat reducerea a aproximativ 21.000 de locuri de muncă, pare să funcţioneze. Pe lângă aceste disponibilizări, Meta anunţă o schimbare de strategie, urmând să crească salariile angajaţilor care fac parte din proiecte importante. Acest lucru ar putea ajuta la o retenţie mai bună pe viitor a celor mai performanţi angajaţi.

Printre indicatorii cei mai importanţi ai companiei se numără:

- DAU ("Unique Facebook daily active users") - au fost, în medie, 2,06 miliarde în iunie 2023, +5% faţă de anul trecut;

- MAU ("Unique Facebook monthly active users") - au fost 3,3 miliarde la 30 iunie 2023, +3% de la an la an;

- Venitul mediu pe utilizator - a fost de 10,63 dolari, cu 4% peste estimările analiştilor.

În ceea ce priveşte segmentele de business, Family of Apps a generat o cifră de afaceri de 31,7 miliarde de dolari, în creştere cu 12% faţă de trimestrul al doilea din 2022, în timp ce Reality Labs, divizia responsabilă de dezvoltarea metaversului, a înregistrat o scădere de 39% a acesteia, şi o pierdere de 3,7 milioane de dolari. Pierderile diviziei vor continua să crească semnificativ de la an la an, conform declaraţiilor companiei, pe fondul eforturilor de dezvoltare a produselor de realitate augmentată/realitate virtuală şi al investiţiilor vizate de Meta Platforms pentru extinderea ecosistemului.

TradeVille: Meta Platforms, la înălţime

Perspective optimiste

Meta Platforms a prognozat, pentru trimestrul al treilea, o cifră de afaceri cuprinsă între 32 şi 34,5 miliarde de dolari, cu 7% peste nivelul estimat de analişti, de 31,2 miliarde de dolari, fapt care sugerează o revenire a pieţei de publicitate. Creşterea aşteptată de la an la an este de cel puţin 15%.

În ceea ce priveşte cheltuielile de capital pentru 2023, compania estimează un nivel de 27-30 miliarde de dolari, în scădere faţă de prognoza anterioară de 30-33 miliarde de dolari. Reducerea prognozei se datorează atât economiilor de costuri, în special în cazul serverelor care nu ţin de AI, cât şi mutării cheltuielilor de capital în 2024, din cauza unor întârzieri în proiecte şi livrări de echipamente, conform declaraţiilor companiei. Cheltuielile în 2024 sunt aşteptate să crească datorită investiţiilor în centrele de date din inteligenţa artificială.

Acţiunile Meta, în urcare

Pe fondul rezultatelor şi al previziunilor peste aşteptări, preţul acţiunilor Meta Platforms a urcat cu aproape 7% în tranzacţiile after hours, după publicarea raportului. Prin comparaţie, preţul acţiunilor Snap, rivalul Meta Platforms, care şi-a publicat rezultatele marţea trecută, s-a prăbuşit cu 18,4%, pe fondul unor prognoze sub aşteptări. Este important de subliniat faptul că, după un an 2022 în care ambele companii au suferit pierderi importante ale cotaţiei, Meta a devenit un lider al performanţei bursiere, în timp ce Snap continuă să se confrunte cu scăderi după fiecare raportare. Spre exemplu, de la începutul anului şi până în prezent, randamentul acţiunilor Meta a fost de aproximativ şapte ori mai mare decât cel al Snap.

În 2023, investitorii au continuat să mizeze pe creşterile de preţ ale Meta, aşteptându-se la o revenire a pieţei de publicitate şi la o mai bună profitabilitate după concedierile masive ale companiei. Raportat la închiderea care a urmat raportării financiare, preţul acţiunilor a marcat o creştere de peste 143% de la începutul anului. Prin comparaţie, performanţa indicelui S&P 500 a fost doar de 18,52% în acest an. Faţă de preţul de listare de 38 de dolari, din 2012, preţul acţiunilor Meta Platforms a crescut de 7,9 ori.

Acţiunile Meta Platforms se tranzacţionează la un forward P/E* de 24,71, conform estimărilor Seeking Alpha pentru 2024, depăşind valoarea P/E a S&P 500, de 20,48, şi fiind cu 34% peste media sectorului, ceea ce face ca acţiunile companiei să fie considerate supraevaluate.

Note: *Forward P/E - calculat ca raportul dintre ultimul preţ de închidere şi estimarea consensuală a profitului net pe acţiune (GAAP) pentru următorul an fiscal.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Meta Platforms

Oportunităţi

- Lansarea Threads care ameninţă Twitter: pe 5 iulie, Meta Platforms a lansat Instagram Threads, o aplicaţie de mesagerie bazată pe text foarte asemănătoare cu Twitter, în care utilizatorii pot posta mesaje scurte pe care ceilalţi le pot aprecia, distribui şi comenta. Cu ajutorul Threads, Meta Platforms încearcă să capteze valul de utilizatori care a părăsit Twitterul pe fondul schimbărilor aduse de Elon Musk de la preluarea companiei. La doar cinci zile de la lansare, aplicaţia a depăşit 100 milioane de utilizatori, devenind astfel aplicaţia cu cea mai rapidă rată de descărcare din toate timpurile, depăşind cu uşurinţă performanţa ChatGPT, care a înregistrat acelaşi număr de utilizatori la aproximativ două luni de la lansare, conform UBS.

- Împotriva duopolului Apple-Google: Meta Platforms, Microsoft, Amazon şi TomTom se asociază într-un proiect pentru a sparge duopolul de hărţi Apple-Google. Cele patru companii lansează date care le-ar putea permite companiilor să-şi creeze propriile hărţi, fără a fi nevoie să se bazeze pe Google sau Apple.

- Investiţia în acţiunile companiilor care dezvoltă metaversul necesită răbdare: dezvoltarea metaversului ar putea dura ani de zile înainte de a-şi atinge potenţialul maxim. Potrivit McKinsey, metaversul are potenţialul de a genera 5 trilioane de dolari până în 2030. Citigroup, pe de altă parte, consideră că valoarea ar putea fi chiar de 2,6 ori mai mare.

Riscuri

Veniturile din publicitate reprezintă peste 98% din totalul veniturilor companiei, ceea ce face ca Meta Platforms să fie foarte dependentă de această sursă de venit şi vulnerabilă la schimbările care ar putea apărea în această piaţă.

Meta Platforms se cofruntă cu potenţiale riscuri din partea autorităţilor de reglementare, cu reacţii negative din partea utilizatorilor şi cu o concurenţă sporită în spaţiul social media.

Investiţia în metavers necesită un capital semnificativ şi s-ar putea să nu fie profitabilă timp de mai mulţi ani: deşi pierderea din segmenul Reality Labs este din ce în ce mai mare, Meta Plarforms reuşeşte să asigure un flux de numerar semnificativ din celălalt segment de activitate, Family of Apps

TradeVille: Meta Platforms, la înălţime

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Forbes, CNBC, TradingView, MorningStar, Seeking Alpha, MarketWatch, Reuters, Investopedia, Simfin.

---------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb