După cinci zile în care a fost închis, cel mai circulat drum dintre Buzău şi Braşov a fost redat traficului. Decizia a fost luată luni seara, în jurul orei 20.00, după ce în zonă au fost luate o serie de măsuri pentru ca participanţii la trafic să fie protejaţi de eventuale căderi de piatră. Mai exact, circulaţia se va desfăşura alternativ, pe o singură bandă.
"Circulaţia a fost reluată pe un fir, alternativ, prin semaforizare, pe DN 10 Buzău - Braşov, la kilometrul 87+200 metri, în zona localităţii Siriu, judeţul Buzău", spun reprezentanţii IPJ Buzău..
De asemenea, date exacte au trimis reprezentanţii CNAIR care au explicat că au fost create două sectoare de drum unde au fost montate semafoare, iar pe acele porţiuni de şosea circulaţia se desfăşoară alternative.
CNAIR a informat într-un comunicat de presă: "Luni, 22.03.2021, s-a reluat traficul rutier pe DN 10, la Siriu, km 87+200, după degajarea părţii carosabile de blocurile de stânci desprinse de pe versant ce au blocat circulaţia rutieră în zonă. Pentru asigurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă în zonele predispuse căderilor de bolovani, arbori si blocuri de stâncă pe sectorul de drum de la km 79+550 la km 87+300 s-a dispus împărţirea acestui sector în două subsectoare ce vor fi semaforizate individual astfel circulaţia desfăşurându-se pe o singură bandă, banda cea mai îndepărtată de versant. Astfel circulaţia se va desfăşura alternativ pentru ambele sensuri prin semaforizare, presemnalizare şi semnalizare. Subsectoarele semaforizate sunt următoarele: primul sector este de la km79+550 la km 81+000 , iar al doilea de la km 86+140la km 87+300".
De asemenea, ca măsură de siguranţă rutieră, în dreptul viaductului a fost aplicată restricţie de circulaţie pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone.
Totuşi măsurile luate în zonă îl nemulţumesc pe primarul comunei Siriu care a semnalat în repetate rânduri problemele din zonă.
Dragoş Voicu, primarul comunei Siriu, a scris pe pagina sa de Facebook: "După 5 zile de aşteptări, circulaţia pe DN 10, în zona Siriu, a fost reluată, însă cu aplicare unor noi restricţii de circulaţie, care sunt departe de a proteja viaţa participanţilor la trafic. Se va circula pe un singur sens în zonele unde ar putea fi căderi de pietre, însă fără a proteja cu nimic trecătorii . În locul balizelor din plastic amplasate pe alocuri, rog pe cei responsabili, să amplaseze măcar PARAPEŢI DIN BETON, între banda de circulaţie si munte, care să oprească pietrele căzute, până se va găsi soluţia stopării căderilor acestora.Am încredere că vor reveni asupra acestei decizii".
Reamintim că în data de 18.03.2021, ora 00:30, circulaţia rutieră a fost închisă din cauza unor căderi masive de bolovani, arbori şi blocuri de stâncă de pe versanţi. Pentru degajarea drumului au avut loc şase detonări executate de specialiştii pirotehnicieni veniţi din Bucureşti. În această perioadă, traficul a fost deviat pe ruta DN 10 (Cislău) - DJ 102 B (Calvini) - Vălenii de Munte - DN 1A - Cheia - Braşov.
La finalul acestei luni, eprezentanţii CNAIR şteaptă rezultatul unei expertize care să decidă cea mai bună soluţie pentru remedierea problemelor din zona Siriu.
CNAIR a transmis: "Pentru identificarea soluţiilor de securizare a zonei respective, Regionala Bucureşti a demarat procedura de contractare a serviciilor de expertiză, astfel încât lucrările de execuţie să înceapă în cel mai scurt timp. Servicii de Expertiza tehnica «Punere în siguranţă drum naţional DN 10, sector km 79+650 - 80+150 dreapta şi km 80+891-80+962 dreapta pentru diminuarea riscului de blocare a acestuia ca urmare a căderii stâncilor de pe versanţii adiacenţi». Ordin de începere pentru Servicii de Expertiză tehnică din data de : 17.02.2021, durata de execuţie fiind de 40 de zile, adică 27 martie. Soluţia în principiu va fi amplasarea de plase ancorate şi bariere împotriva căderilor de roci (blocuri de piatră) pe zona afectată . Suprafaţa fiind de aproximativ 16.000 metri pătraţi".