Preşedintele Traian Băsescu este de părere că lucrările la Autostrada Transilvania pot continua, dar crede în continuare că este un proiect prost. "Poziţia mea faţă de acest subiect este că un lucru prost început va merge prost, dar dacă tot merge, lasă-l să meargă înainte. Coridorul IV paneuropean nu-i pe acest traseu, dar dacă a început, ducă-se înainte şi asta este!", a declarat recent Traian Băsescu, citat de Rompres. În opinia preşedintelui, contractul cu compania americană Bechtel trebuie desecretizat, pentru că proiectul se plăteşte din bani publici.
"Din păcate, a fost negociat iniţial cu clauze de secretizare. La negocierile de anul trecut doar au fost ajustate nişte clauze. Din cîte am înţeles s-a făcut o reducere de 150 de milioane, dar fondul contractului rămîne", a spus şeful statului. Traian Băsescu a precizat că nu s-a ocupat în mod special de acest subiect, drept pentru care nu cunoaşte extrem de bine datele problemei. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi cei ai companiei americane Bechtel au încheiat negocierile privind construcţia autostrăzii Transilvania la sfîrşitul lui 2005, după ce au fost aduse clarificări asupra modelului scrisorii de garanţie, compania americană înţelegînd că scrisoarea trebuie să fie conformă cu legislaţia românească.
Bechtel a "intrat" astfel pe legislaţia românească, fiind de acord cu plata unui avans anual de 30% din valoarea lucrărilor la autostrada Braşov - Borş, suma urmînd să fie justificată la sfîrşitul anului. Iniţial, acordul între cele două părţi prevedea acordarea unui avans de 250 milioane de dolari (circa 213 milioane euro) care să fie justificaţi la sfîrşitul lucrărilor. Costurile totale pentru autostrada în lungime de 415 kilometri sunt evaluate la circa 3,8 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro pentru lucrări. Renegocierea contractului a adus o economie de 126 milioane de euro. În bugetul pe 2006 sunt prevăzuţi 100 milioane de dolari care vor fi viraţi companiei constructoare în luna aprilie, cu posibilitatea unei rectificări bugetare de pînă la 300 milioane de dolari. Guvernul are disponibilitatea de a plăti toate lucrările care se pot face în cursul acestui an, pentru a recupera timpul pierdut. Din cauza renegocierilor contractului dintre Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor, pe de o parte, şi compania Bechtel, pe de alta, lucrările au stagnat timp de un an de zile. Lucrările la autostrada Braşov - Borş au început pe 16 iunie 2004.