Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) solicită ca audierea reprezentanţilor ASF de către Parlament pe tema exploziei tarifelor RCA să fie publică iar mass-media şi asociaţiile patronale din transporturi să fie invitate.
APTE 2002 salută decizia de audiere anunţată de Parlamentul României pentru ca reprezentanţii ASF să dea lămuriri în privinţa majorării nesustenabile a tarifelor RCA, posibil prin noi înţelegeri la preţ între asigurători tolerate de ASF, nesupravegheaţi în mod real şi care au destabilizat piaţa RCA.
Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) consideră că audierea publică a Preşedintelui ASF stabilită în Parlamentul României reprezintă primul pas în a stabili responsabilitatea funcţionarilor din Autoritatea de Supraveghere Financiară cu privire la acţiunile şi inacţiunile lor şi care au condus la scumpirea explozivă a tarifelor de primă RCA.
APTE 2002 solicită Parlamentului României să nu mai secretizeze audierile celor responsabili de dezastrul de pe piaţa asigurărilor care ne afectează în mod direct şi să invite la audierea publică inclusiv reprezentanţii mass-media şi pe cei ai asociaţiilor patronale de transporturi .
Reamintim că sub pretextul falimentului City Insurance, conducerea ASF, prin acţiuni şi inacţiuni a ncurajat distorsiunile din piaţa asigurărilor obligatorii, ncălc ndu-şi astfel rolul şi obligaţia legală de supraveghetor.
,,Din punctul de vedere al APTE 2002, asociaţie patronală care reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport, Autoritatea de Supraveghere Financiară s-a dovedit parte a problemei şi nu credem că aceeaşi conducere poate reprezenta parte a soluţiei. În ultimele luni, poliţele de primă RCA s-au triplat pentru camioane la fel ca şi pentru populaţie, în condiţiile în care evoluţia preţului ar trebui să aibă în primul rând legătură cu daunalitatea trecută şi nu să fie acceptată ca o consecinţă a lipsei reale de supraveghere ,cronică, şi care a generat falimentul celei mai mari companii de asigurări din România. Fraudele de la City Insurance, tolerate şi amplificate de ASF, în niciun caz nu pot jusitifca o primă RCA de până la 3 ori mai mare în condiţiile în care daunalitatea la nivelul sectorului rutier nu a înregistrat o astfel de dinamică'' a declarat Dorin Jurjuţ - Vicepreşedinte APTE 2002.
Ipocrizia persoanelor din conducerea ASF, ale căror acţiuni şi inacţiuni ajung să fie decontate de economia naţională în locul răspunderii personale este observabilă inclusiv din reacţia Autorităţii de Supraveghere Financiară de după anunţul audierii conducerii sale. În mod ipocrit, ASF susţine că: ,,nu poate interveni în nivelul primelor de asigurare'' şi considerăm că o astfel de poziţie publică nu reprezintă decât o incitare şi o favorizare în continuare a cartelizării cîtorva societăţi de asigurare, în sensul menţinerii situaţiilor de fapt, cu prime de asigurare majorate până la triplare.
În mod evident, ASF, ca supraveghetor, are nu numai posibilitatea, dar chiar obligaţia legală să analizeze prin proprii actuari nivelul daunalităţii şi dacă acesta justifică peste noapte o triplare a preţului poliţelor, răspunsul evident fiind că NU, având în vedere şi perioada pandemică când evoluţia daunalităţii la nivelul parcului auto din România ar fi trebuit mai degrabă să conducă la o ieftinire a asigurărilor RCA, şi nu la o explozie a preţurilor, tolerată şi constatăm din nou azi, chiar incitată, de către ASF.
Prin urmare, reacţia Autorităţii de Supraveghere Financiară la anunţul audierii în Parlament a conducerii sale reprezintă o nouă formă de manifestare a complicităţii şi pasivităţii manifestate în faţa unei noi înţelegeri la preţ a asigurătorilor, decontate de asiguraţi.
APTE 2002 reaminteşte publicului că după falimentul ASTRA Asigurări (tot urmare a eşecului de supraveghere a Autorităţii), 9 societăţi de asigurare şi asociaţia lor de profil UNSAR, s-au înţeles să scumpească poliţele RCA în dispreţ faţă de lege, ceea ce a produs grave prejudicii sectorului cheie al economiei româneşti - transporturile şi economiei în general.
La acel moment (2018) Consiliul Concurenţei a amendat cele 9 companii de asigurări şi asociaţia lor cu amenda record de 246 de milioane de lei pentru încălcarea reglementărilor naţionale şi europene. Consiliul Concurenţei, prin decizia de amendare, a stabilit că societăţile contraveniente ,,nu şi-au mai stabilit în mod independent tarifele ci au acţionat concertat în piaţă, ţinând cont de discuţiile de a-şi majora tarifele purtate în cadrul UNSAR''.
,,Considerăm că la aceeaşi situaţie sancţionată n trecut de Consiliul Concurenţei asistăm şi în prezent, respectiv societăţile de asigurare nu îşi mai stabilesc în mod independent tarifele, se înţeleg între ele, dovadă fiind explozia de preţ, pasivitatea ASF care nu îşi cunoaşte propriile legi dar şi faptul că atunci când noi, ca transportatori, căutăm cea mai bună ofertă RCA, anumiţi asigurători dispar brusc din sistemul de cotaţie astfel încât limitează competiţia şi nu oferă cotaţii de preţ, deşi au obligaţia. Noi suntem astfel împinşi către cele mai înalte tarife cerute de asigurători, diminuarea concertată a concurenţei fiind tot o formă de înţelegere. Noi, transportatorii, am transmis repetat aceste dovezi către ASF şi astfel supraveghetorul nu are niciun motiv real să fugă de răspundere, decât dacă este complice'', a mai adăugat Dorin Jurjuţ.
Prin urmare, APTE 2002 consideră că audierea reprezentanţilor ASF (care în trecut au mai refuzat să se prezinte în faţa Parlamentului fiind necesare invitaţii repetate) este o obligaţie şi prerogativă normală a Parlamentului pe care acesta şi-o exercită. Secretizarea acestei audieri faţă de mass-media ar reprezenta o lipsă de respect făţişă faţă de economie, pe care suntem convinşi că, de această dată, Comisiile de specialitate nu o vor mai arăta.
APTE 2002, ca Asociaţie Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transportrutier care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă n Rom nia şi contribuie direct şi indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut. Mai multe detalii sunt disponibile pe web-site-ul Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 - http://www.apte2002.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2022, 21:26)
Marcule acuma intelegi ce dezastre produci prin prostia ta?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.02.2022, 08:50)
Nu doar transportatorii sunt afectati ci toti posesorii de auto. Ar trebui sa iesim in strada impotriva conducerii ASF. Parlamentul numeste politic toti prostii in functii de conducere si apoi trebuie sa dreaga prostiile lor pe banii nostri. Sa vedem cum rezolva asta cu tarifele RCA. Sa dea Burduja solutii ca l-a tinut in brate pe Marcu fara sa priceapa gravitatea problemei.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.02.2022, 09:38)
Dl Burduja a organizat un simulacru de audiere dupa falimentul City. A mimat ca il interogheza pe Marcu si s-a facut pres dupa ce Marcu le-a dat flit si nu a vrut sa si daca atunci cand l-au chemat. De altfel orgoliosi, parlementarii nostri s-au facut mici si l-au rugat pe Marcu sa le spuna cand vrea sa se prezinte. Marcu s-a dus cu o vrajeala. Dupa asa-zisa audiere, Burduja a iesit si a zis ca totul a fost corect si ca Marcu este eroul falimentului City. Ceea ce este adevarat doar ca nu in sensul celor slobozite pe gura de Burduja. Marcu si burduja sunt eroii (sau erorile) unui faliment cu multe implicatii si complicatii. Cei doi sunt eroii dezechilibrelor majore in piata asigurarilor si cresterii exponentiale a tarifelor rca. Daca comisiile parlamentare isi faceau datoreaza si erau responsabile poate se puteau lua niste masuri. Asa a fost doar o claca pre-aranjata de securistul Burduja pentru securistul Marcu. Sa nu uitam si de sprijinul altui parlamentar de marca (?) dl Truta si el mare sustinator al lui Marcu. Dl Truta a avut motive serioase. Marcu l-a angajat pe fratele lui Truta consilier si l-a facut apoi ditamai secretarul general la ASF. A mai intervenit atunci si marble sustinator al lui Marcu, plagiatorul semidoct si sforarul Florin Roman. Lasam institutiilor statului sa verifice cum a fost posibil falimentul City si cum supravegherea ASF nu a vazut nimic nimic pana la faliment. Mai lasam DNA si cercetarea inncrengaturilor politice si nu numai din jurul lui Marcu. PNL sa cerceteze ce rol au avut comisiile parlamentare de analiza a cazului City si de ce s-a musamalizat totul la Parlament cand se puteau lua masuri sa nu de ajunga la triplarea rca si la perturbarea sistemului de asigurari din Romania.