Transportatorii rutieri intră în grevă japoneză

Stelian Bădescu
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 19 august 2016

Transportatorii rutieri intră în grevă japoneză

Aceştia vor circula zilnic o oră vor circula cu 30 km/h până când se vor ieftini poliţele RCA

---------

Actualizare 15:54 Remi Vrignaud, Allianz-Ţiriac: "Preţul RCA ţine de ceea ce se întâmplă pe şosele, nu de intervenţii administrative"

Foarte multe informaţii false în legătură cu tarifele reale RCA pentru transportatori apar în spaţiul public, consideră Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Ţiriac, care precizează că preţul RCA este dat de ceea ce se întâmplă pe şosele şi nu de măsuri administrative.

În opinia acestuia, actuala problemă privind tarifele RCA nu este la autorităţi şi nici la societăţile de asigurare.

Într-un comunicat al companiei Allianz-Ţiriac, Remi Vrignaud a declarat: "Apar foarte multe informaţii false în legătură cu tarifele reale RCA pentru transportatori. Se exagerează, plecând de la situaţii particulare, de la cazuri izolate extreme. Realitatea arată că, la nivelul portofoliului Allianz-Ţiriac, pentru camioane de mare tonaj, prima medie anualizată aferentă perioadei ianuarie-iunie a.c. a fost de 7.500 de lei, în condiţiile în care acestea înregistrează cea mai mare frecvenţa şi cea mai ridicată severitate a daunelor. Or, preţul RCA este dat de ceea ce se întâmplă pe şosele şi nu de măsuri administrative. Problema nu este la autorităţi şi nici la societăţile de asigurare. Preţurile pentru transportatori ar putea scădea semnificativ dacă, de exemplu, din 10 şoferi de autocamioane doar 2, şi nu 4, s-ar face vinovaţi de producerea unui accident în trafic."

Potrivit sursei citate, preţul mediu al poliţelor RCA emise de Allianz-Ţiriac în prima jumătate a anului 2016, pentru autoutilitare cu masă mai mare de 18 tone, este de 7.500 lei. Din această categorie, cele care au activităţi de transport au prima medie în jur de 9.300 lei, în timp ce pentru activităţi de construcţie, producţie sau pentru regii autonome prima medie este în jur de 5.500 lei.

În prima jumătate a anului curent, la nivelul portofoliului Allianz-Ţiriac, din totalul vehiculelor aparţinând persoanelor juridice asigurate RCA, mai puţin de 6% sunt autoutilitare de mare tonaj (cu masă maximă de peste 18.000 kg).

În schimb, acestea au generat circa o treime din cheltuielile cu daunele întâmplate la nivelul segmentului de vehicule aparţinând companiilor. Faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când aceeaşi categorie de autoutilitare a generat 22% din cheltuielile cu daunele întâmplate, situaţia s-a înrăutăţit în 2016.

În ceea ce priveşte costul poliţelor RCA, companiile deţinătoare de autoutilitare de peste 18 tone asigurate RCA la Allianz-Ţiriac au plătit, în medie, o prima anualizată de 7.500 de lei.

"Valoarea este cu mult mai mică decât cifrele vehiculate în presă în ultima perioadă. Este adevărat, în interiorul segmentului, nivelul primelor individuale poate varia destul de mult, în funcţie de o serie de factori ce determina profilul de risc", susţine compania.

Astfel, pentru calculul primei de asigurare, Allianz-Ţiriac ţine cont atât de caracteristicile vehiculului, cât şi de obiectul de activitate al societăţii ce deţine respectivul vehicul.

"Statisticile arată foarte clar că incidenţa riscului de producere a unui accident în trafic variază semnificativ în funcţie de obiectul de activitate al companiei ce deţine vehiculul asigurat; astfel, pentru camioanele aparţinând firmelor având că obiect principal de activitate producţia, frecvenţa cu care provoacă accidente este de două ori mai mică decât în cazul firmelor de transport", precizează Aurel Badea, directorul Direcţiei Subscriere în cadrul Allianz-Ţiriac.

Rezultatele înregistrate de Allianz-Ţiriac pe segmentul RCA în primul semestru al anului curent arată că din 10 camioane de transport aflate în circulaţie, 4 provoacă daune. În cazul autoutilitarelor ce operează în domeniul construcţiilor, raportul este de 2 la 10; iar în cazul autoturismelor, frecvenţa este chiar de 7-8 ori mai mică.

Compania precizează: "Şi din perspectiva severităţii (dauna medie întâmplată), pentru acelaşi tip de vehicul, statisticile indică diferenţe deloc neglijabile date de obiecte de activitate diferite: autoutilitarele de peste 18 tone aparţinând firmelor de transport provoacă daune de peste două ori mai costisitoare decât cele aparţinând regiilor autonome (13.500 lei faţă de 6.500 lei). Per ansamblu, statisticile arată că segmentul reprezentat de vehiculele grele aparţinând firmelor de transport generează cea mai ridicată daunalitate la nivelul portofoliului RCA. Situaţia este determinată atât de dauna medie mult mai mare decât în cazul oricărui alt segment, cât şi de nivelul maxim atins de frecvenţa daunelor."

Toţi aceşti factori - caracteristicile vehiculului, obiectul de activitate, istoricul de daune - determină tarife de prime individualizate ce pot varia semnificativ, pentru diverse cazuri. Allianz-Ţiriac estimează că limitarea administrativă a primelor de asigurare ar putea genera noi pierderi seminificative pentru companiile de asigurări.

Compania mai arată: "O subvenţionare cu nu mai mult decât 500 de lei a primelor RCA (echivalentul a aproximativ 6% din prima actuală medie) pentru cele 850.000 de autoutilitare înmatriculate în anul 2015, ar putea produce o pierdere de aproximativ 100 milioane de euro; iar acesta nu este un scenariu pesimist. Această pierdere ar trebui suportată integral fie de către companiile de asigurare, putând genera un nou faliment pe piaţă RCA, sau ar trebui transferată în preţul RCA al altor categorii de vehicule. Dacă ne gândim la autoturisme, ar însemna creşterea primelor medii cu circa 20 de euro (90 lei) lei, adică o majorare de aproape 20% a primelor medii RCA pentru autoturisme aparţinând persoanelor fizice."

(I.S.)

------------

Transportatorii rutieri români intră în grevă japoneză şi vor circula zilnic, pentru o oră, cu 30 km/h oriunde se află în ţara noastră, până când primele RCA vor fi reduse la nivelul maximal de 4.907 lei/an, se arată într-un comunicat de presă publicat pe site-ul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România atrage atenţia Guvernului, Parlamentului şi Preşedinţiei României că transportatorii rutieri s-au săturat de lipsa de măsuri a autorităţilor faţă de criza din piaţa RCA, după ce tarifele pentru camioane la clasa B0 s-au dublat, ajungând la peste 22.000 de lei pe an. Astfel, în semn de protest, transportatorii rutieri vor demara o grevă japoneză şi vor circula zilnic o oră cu 30 km/h oriunde se află în România până când primele RCA vor fi reduse la valorile maximale conforme cu datele cuprinse în raportul întocmit anul acesta, pentru perioada 2013 - 2015, de către compania de consultanţă Milliman la cererea ASF. Totodată, transportatorii rutieri care participă la greva japoneză sunt invitaţi să-şi pună în parbrizul autovehiculelor o pancartă A4 cu mesajul «Protest RCA - Merg o oră pe zi cu 30 km/h - Vreau să trăiesc», mesaj care indică falimentul în care sunt aruncaţi transportatorii de către Guvern, Parlament, Preşedinţie, ASF şi asigurători", se arată în comunicat.

Pe lângă această grevă japoneză, UNTRR împreună cu celelalte asociaţii patronale din transporturile rutiere vor organiza în data de 15 septembrie 2016 un "mare protest" la nivel naţional, după ce situaţia transportatorilor rutieri a devenit "extrem de critică".

UNTRR precizează: "Majoritatea operatorilor de transport sunt aduşi la faliment, după ce tarifele de primă pentru transportul comercial de marfă şi persoane s-au majorat cu peste 300% faţă de anul precedent şi cu peste 500% faţă de anul 2014. Astfel, o poliţă RCA pentru un autotractor - clasa B0 a ajuns în acest moment la preţul de 22.000 lei pe an faţă de 4.000 lei în 2014. Totodată, UNTRR atrage atenţia asupra dezastrului care există în firmele de asigurare care nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar să pună pe spatele transportatorilor rutieri ineficienţa lor având costuri de administrare extrem de mari deduse în special din încasările RCA. Practic, piaţa asigurărilor a ajuns un «vest sălbatic», unde fiecare firmă de asigurare îşi stabileşte tarifele fără a lua în calcul riscurile şi sustenabilitatea, iar ASF este în stare doar să trimită asigurătorii în faliment."

Patronatele din transporturile rutiere, respectiv UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM solicită de urgenţă Guvernului să intervină prin Legea concurenţei nr. 21/1996 care la articolul 4, alineatul 3, prevede soluţia de emitere a unei Hotărâri pentru blocarea tarifelor de primă RCA pentru o perioadă de minimum 9 luni, timp în care Guvernul poate dispune măsuri urgente pentru reechilibrarea pieţei.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Mai bine claxonau o ora.

    Sunt curios daca o puzderie de tiruri care cara balast de langa mine se conformeaza.

    Claxonatul aduce amenzi, cu 30 la ora nu, cred ca e bine gandita ideea, ca sofer nu am sa va claxonez. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb