"British Airways" Plc (BA), a treia companie aeriană din Europa, a aprobat planul de fuziune cu operatorul spaniol de profil "Iberia Lineas Aereas de Espana" SA, după mai bine de un an de negocieri. Tranzacţia valorează 7 miliarde de dolari - în acţiuni, şi vine în contextul declinului traficului aerian.
Potrivit înţelegerii dintre cele două părţi, acţionarii BA vor primi o acţiune din noua entitate pentru fiecare titlu pe care îl deţin. Investitorii "Iberia" vor primi 1,0205 acţiuni ale noului grup pentru fiecare titlu pe care îl au în portofoliu.
"Aşteptăm ca tranzacţia să genereze sinergii anuale de aproximativ 400 de milioane de euro şi să aducă beneficii acţionarilor, clienţilor şi salariaţilor ambelor companii", au anunţat cei doi operatori de transport aerian.
Fuziunea va crea o companie aeriană globală care va fi un competitor pentru rivalii mai mari "Air France-KLM Group" - cel mai mare operator de transport aerian din Europa, şi "Deutsche Lufthansa" AG, numărul doi în domeniu. Noul grup va reuni reţeaua de rute din SUA ale BA cu serviciile "Iberia" din America Latină şi va consolida atât poziţia de lider a companiei britanice pe piaţa profitabilă trans-atlantică, cât şi statutul din Europa.
În baza acordului dintre cele două societăţi, investitorii "British Airways" vor controla 55% din noul grup, care va fi condus de Willie Walsh, directorul executiv al BA. Preşedintele "Iberia", Antonio Vazquez, va deveni preşedintele noii entităţi. Compania va fi înregistrată la Madrid şi va avea birourile principale la Londra.
Acordul de fuziune trebuie să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare şi a acţionarilor celor două companii. "Iberia" poate să rupă înţelegerea în cazul în care rezultatul discuţiilor dintre "British Airways" şi administratorul de pensii nu va fi satisfăcător pentru compania spaniolă. Tranzacţia se va finaliza anul viitor.
"British Airways" a avut pierderi record, de 217 milioane de lire sterline, în cele şase luni încheiate în septembrie, din cauza declinului vânzărilor.
"Iberia" a consemnat pierderi nete de 16,4 milioane de euro în trimestrul al treilea. Potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni, cele două companii ar putea avea pierderi combinate de 11 miliarde de dolari anul acesta.