TUDOR GEORGESCU, PROMATERIS: "Avem în plan construcţia unei noi fabrici care ne va permite să ne dublăm capacitatea de producţie"

A consemnat Andrei Iacomi
Ziarul BURSA #Companii / 7 decembrie 2020

Tudor Georgescu

Tudor Georgescu

"În momentul de faţă realizăm o serie de studii de fezabilitate ca prim pas al dezvoltării de proiecte cu care să aplicăm pentru diverse scheme de finanţare, din fondurile europene"

"Am început de curând să livrăm produsele noastre în supermarketuri din Grecia şi Spania şi ne propunem să ne consolidăm poziţia în aceste pieţe"

"La nivel de diversificare a portofoliului de produse ne interesează să ne dezvoltăm în zona ambalajelor alimentare, precum şi în cea a pungilor de curierat"

Avem în plan construcţia unei noi fabrici care ne va permite să ne dublăm capacitatea de producţie şi diversificarea portofoliului de produse cu impact ecologic redus, ne-a declarat Tudor Georgescu, director general al producătorului de ambalaje din materiale regenerabile şi biodegradabile Promateris, fostă Prodplast, care a avut amabilitatea să ofere un interviu ziarului BURSA despre compania pe care o conduce şi tendinţele din domeniul în care activează societatea.

Domnia sa a punctat că Promateris, companie ce deţine cea mai mare capacitate de producţie din Europa Centrală şi de Est dedicată ambalajelor bio-based compostabile, ocupă poziţia de lider în piaţă, ceea ce implică posibilitatea de a face economii de scală şi de a oferi un raport foarte bun între preţ şi calitate.

"Vom continua să investim în reciclarea industrială a deşeurilor tehnologice din material bioplastic, este o nişă nouă pentru piaţa din România şi se adresează producătorilor care vor să îşi reducă amprenta de carbon în procesul de producţie", ne-a spus directorul producătorului de ambalaje, societate care a trecut recent printr-un proces de rebranding, din nevoia de a-şi alinia întreaga identitate cu activitatea de producţie.

Reporter: Care a fost principalul motiv pentru care, recent, compania a realizat un proces amplu de rebranding? Puteţi detalia?

Tudor Georgescu: În ultimii ani, focusul companiei Promateris a fost să evolueze de la un jucător local la un jucător regional reputat şi de încredere în materie de packaging sustenabil şi soluţii pentru economia circulară, cu investiţii susţinute în zona de management al deşeurilor. Tranziţia de la plastic la bio-plastic a fost firească.

Procesul de rebranding a fost iarăşi firesc, necesar, pentru a alinia întreaga identitate a companiei cu activitatea de producţie. Am investit în echipamente de ultimă generaţie pentru producţia de materiale sustenabile şi acum deţinem cea mai mare capacitate de producţie din Europa Centrală şi de Est dedicată ambalajelor bio-based compostabile.

Producţia de plastic a fost înlocuită cu cea de bio-based, la momentul actual, aceasta reprezintă peste 75% din întreaga producţie. Restul de 25% este reprezentat de granule pentru producţia de cabluri electrice.

Reporter: Cum v-a afectat activitatea pandemia de Covid-19?

Tudor Georgescu: Pandemia provocată de Covid-19, deşi a venit cu multe necunoscute, ne-a permis să avem un final de an bun. Am reuşit să ne atingem obiectivele investiţionale, ceea ce ne dă încredere să continuăm în aceeaşi direcţie şi să pregătim investiţii viitoare în aceeaşi direcţie.

Reporter: Ce v-a determinat să faceţi transformarea către nişa de ambalaje eco?

Tudor Georgescu: Au fost mai mulţi factori care au dus la această tranziţie, printre care aş enumera: nevoia de a ne adapta la contextul climatic global şi la reglementările UE în ceea ce priveşte industria ambalajelor, nevoia de supravieţuire şi de reinventare a unui business cu o experienţă de peste 60 de ani în industrie, nevoia de a crea valoare adăugată, dar şi responsabilitatea faţă de generaţiile următoare.

Reporter: Activaţi într-un domeniu în care, de obicei, diferenţierea se face greu, principalul criteriu de achiziţie fiind preţul. Cum reuşiţi să vă impuneţi în piaţă?

Tudor Georgescu: Know how-ul şi competenţa sunt valori de bază ale companiei noastre, şi nu sunt simple promisiuni, ci ne ghidează în activitatea noastră de zi cu zi. Punem mare accent pe calitate şi nu facem compromisuri în activitatea noastră. Cred că acesta este principalul diferenţiator, iar clienţii noştri sunt conştienţi că oferim produse de o calitate superioară în comparaţie cu majoritatea produselor de pe piaţă din acest segment. În plus, noi suntem într-o poziţie de lider, ceea ce implică posibilitatea de a face economii de scală şi de oferi un ratio foarte bun între preţ şi calitate.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut în ultimii trei - cinci ani şi la ce sumă s-au ridicat acestea? Care au fost sursele de finanţare?

Tudor Georgescu: Am investit pes­te zece milioane de euro în fabrica noastră de la Buftea. Am realizat această investiţie pe toate planurile: în hale de producţie, echipamente de ultimă generaţie, în laboratoare pentru R&D şi testarea calităţii, dar şi în training-ul echipelor, atât a celor de management, cât şi a celor responsabile de producţie. Sursele de finanţare au fost multiple: reinvestirea profitului, împrumuturi bancare, granturi nerambursabile. Spre exemplu, în prezent avem în derulare proiectul Green Europe, sprijinit de granturile norvegiene, printr-un program de finanţare pentru afaceri destinat IMM-urilor. Acesta are scopul de a achiziţiona echipamente de ultimă generaţie în vederea diversificării portofoliului de produse sustenabile, inclusiv dezvoltarea unui brand de ambalaje biodegradabile marin.

Reporter: Intenţionaţi să atrageţi finanţări prin schemele de ajutor de stat puse la dispoziţie de Guvern? Dar din fonduri europene?

Tudor Georgescu: La începutul anului am obţinut o finanţare prin programul IMM Invest, iar în momentul de faţă suntem în etapa de implementare a acestuia. Am obţinut fonduri în vederea realizării unor upgrade-uri la echipamentele existente, dar şi în vederea achiziţionării unui nou utilaj pentru producţia mănuşilor de unică folosinţă compostabile, realizate din surse regenerabile. În ceea ce priveşte fondurile europene, în momentul de faţă realizăm o serie de studii de fezabilitate ca prim pas al dezvoltării de proiecte cu care să aplicăm pentru diverse scheme de finanţare.

Reporter: Multe firme, din diverse sectoare, reclamă lipsa forţei de muncă calificate. De unde îşi recrutează Promateris personalul şi cum reuşeşte să îl reţină?

Tudor Georgescu: Dacă în trecut ne-am confruntat cu situaţii dificile în a identifica personal calificat cu care să putem lucra, în prezent lucrurile s-au mai schimbat. Avem o echipă de aproximativ 120 de angajaţi, de la persoane cu studii de doctorat la persoane care provin din medii defavorizate. Ne mândrim să avem un departament de cercetare format preponderent din femei. De fapt, aproape 50% dintre angajaţi sunt femei, ceea ce nu e un lucru foarte des întâlnit, având în vedere că discutăm de producţie industrială. Am avut o preocupare specială în achiziţia de utilaje sigure şi care pot fi manevrate şi de către femei. De asemenea, avem un grad de retenţie al angajaţilor destul de ridicat, în special în poziţiile cheie sau în echipa de producţie, ceea ce face problema recrutării mai puţin complicată în cazul nostru. Suntem atenţi în a oferi condiţii de lucru bune pentru angajaţii noştri şi investim constant în dezvoltarea lor. Cred că aceste lucruri contribuie la creşterea gradului de retenţie al angajaţilor.

Reporter: Care sunt tendinţele sectorului în care activaţi şi cum aveţi de gând să vă adaptaţi? Aveţi planuri de a accesa noi pieţe sau de diversificare a activităţii?

Tudor Georgescu: Industria în care activăm noi este în creştere, atât datorită interesului crescut din partea publicului, cât şi datorită schimbărilor de legislaţie care încurajează dezvoltarea şi înlocuirea ambalajelor convenţionale din plastic cu unele cu impact de mediu redus.

Referitor la accesarea noilor pieţe, am început de curând să livrăm produsele noastre în supermarketuri din Grecia şi Spania şi ne propunem să ne consolidăm poziţia în aceste pieţe. De asemenea, avem în plan consolidarea mai multor parteneriate strategice pe care le-am încheiat în vederea exportării produselor noastre, printre care şi cu BioBag pentru pieţele scandinave.

Referitor la diversificarea portofoliului, ne adaptăm rapid nevoilor contextului actual şi în curând vom începe producţia locală a mănuşilor compostabile realizate în fabrica noastră de la Buftea. Avem în plan ca în viitor să realizăm şi pungi de curierat, dar şi ambalaje bio-based şi compostabile pentru alimente.

Reporter: Ce planuri aveţi pentru extinderea capacităţilor de producţie şi, implicit, a afacerilor?

Tudor Georgescu: Avem în plan construcţia unei noi fabrici care ne va permite să ne dublăm capacitatea de producţie şi diversificarea portofoliului de produse cu impact ecologic redus. Vom începe construcţia acestei fabrici în 2021 şi avem în plan să o finalizăm până în 2023.

De asemenea, am investit şi vom continua să investim în reciclarea industrială a deşeurilor tehnologice din material bioplastic, este o nişă nouă pentru piaţa din România şi se adresează producătorilor care vor să îşi reducă amprenta de carbon în procesul de producţie.

La nivel de diversificare a portofoliului de produse ne interesează să ne dezvoltăm în zona ambalajelor alimentare, precum şi în cea a pungilor de curierat. Ne uităm cu interes şi la achiziţii de companii producătoare de ambalaje sustenabile din hârtie.

Reporter: Majorarea capitalului prin creanţe în valoare totală de 13,1 milioane de lei ar urma să ducă la diluarea participaţiei unor alte societăţi acţionare la Promateris, firme controlate de altfel majoritar de familia dumneavoastră. SIF Moldova şi acţionarii SIF-ului şi-ar vedea de exemplu diminuată participaţia pe care o au indirect la Promateris prin NORD. Cum comentaţi această situaţie?

Tudor Georgescu: Scopul principal al echipei de management este acela de a creşte compania printr-o gestionare corectă a resurselor şi prin investiţii cu potenţial crescut în momente cheie. Având în vedere planurile noastre de expansiune expuse mai sus, şi contextul pandemiei Covid-19, compania a avut nevoie de capital pentru a putea susţine creşterea în acest moment cheie. Hotărârea de majorare a capitalului social a fost votată cu un procent de 99,96%. Un singur acţionar a votat împotrivă, deţinând un procent de 0,04% din capitalul social. Am adresat această chestiune mai pe larg într-un articol publicat anterior.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb