UE a început să colecteze tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China

S.B.
Internaţional / 30 octombrie

UE a început să colecteze tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China

La mai mult de un an de la lansarea anchetei sale privind subvenţiile de care beneficiază constructorii chinezi de automobile electrice, Comisia Europeană a început, miercuri, să impună tarife suplimentare variind de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC, care se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile, informează Agerpres.

Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial şi publicate, marţi, în Jurnalul Oficial al UE, ceea ce înseamnă că vor intra în vigoare miercuri.

Executivul comunitar susţine că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.

Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producţie pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu faţă de mărimea pieţei UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA şi Canada, cea mai evidentă piaţă pentru aceste automobile electrice este Europa.

"China nu este de acord şi nici nu acceptă această decizie", a informat Ministerul chinez al Comerţului într-un comunicat publicat miercuri.

Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles.

Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.

Poziţia Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un competitor şi rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Foarte bine.

    Toata lumea are grija de firmele proprii, doar europenii o ardeau politically correct.

    Economie libera de piata in China:-)

    "Potrivit Reuters, tot la reuniunea din 10 octombrie, constructorilor chinezi şi s-a comunicat că ar trebui să evite să poarte discuţii separate privind investiţiile cu guvernele europene, şi în schimb să facă eforturi pentru a purta negocierile colective. 

    Directiva Beijingului vine după un avertisment similar lansat în luna iulie, când Ministerul Comerţului i-a sfătuit pe constructorii auto să nu investească în ţări precum India şi Turcia, şi de asemenea să fie prudenţi cu investiţiile lor în Europa" 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5914
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2958
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9572
Gram de aur (XAU)Gram de aur410.6824

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb