Compania americană "Kraft Foods Inc", al doilea grup alimentar mondial, a obţinut aprobarea Comisiei Europene pentru achiziţionarea companiei britanice "Cadbury", cu condiţia renunţării la activităţile acesteia din urmă din România şi Polonia.
Comisia a identificat probleme de concurenţă în sectorul produselor de ciocolată din cele două ţări, în care cotele de piaţă ale acestor două companii sunt extrem de ridicate, iar mărcile acestora sunt în strânsă concurenţă, în special pe piaţa tabletelor de ciocolată.
Pentru a rezolva aceste probleme, "Kraft" s-a angajat să cesioneze activităţile "Cadbury" legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piaţa din Polonia şi activităţile "Cadbury" în sectorul produselor de ciocolată din Româ-nia. După consultarea actorilor de pe piaţă cu privire la angajamentele propuse, Comisia a considerat că acestea ar rezolva problemele de concurenţă identificate.
"Având în vedere remediile oferite, sunt mulţumită că propusa preluare nu va afecta nefavorabil concurenţa în Europa iar consumatorii nu vor fi afectaţi", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes. Şi compania "Kraft" s-a declarat mulţumită de decizia Comisiei Europene, prin delaraţia purtătorului de cuvând, Michael Mitchell.
"Cadbury" a intrat pe piaţa din România în anul 2007, unde deţine branduri precum "Rom", "Kandia", "Măgura", "Laura", "Silvana" şi "Sugus".