Uniunea Europeană a lansat astăzi o investigaţie pentru a decide dacă va extinde taxele antidumping la importurile de biciclete din China, după ce producătorii europeni şi-au exprimat îngrijorarea că afluxul de importuri asiatice ar putea distruge industria lor, transmite Agerpres.
Din 1993, UE impune taxe de 48,5% la importurile de biciclete, inclusiv din Indonezia, Filipine şi alte ţări, din cauza suspiciunilor că bicicletele chinezeşti ar putea fi livrate prin aceste state. Taxele vor rămâne în vigoare până când UE finalizează investigaţia, un proces care ar putea dura 15 luni, a informat Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Datele autorităţilor de la Beijing arată că exporturile de biciclete chinezeşti către UE au urcat cu 15% anul trecut, la 1,66 milioane de unităţi, în pofida taxelor, în timp ce vânzările de biciclete în UE au scăzut cu 6%.
De asemenea, în octombrie 2017, UE a lansat o investigaţie asupra importurilor de biciclete electrice din China, după ce Asociaţia Producătorilor Europeni de biciclete a depus o plângere împotriva practicilor de dumping ale producătorilor chinezi, conform sursei citate.
Sistemul a fost cerut de Asociaţia Producătorilor Europeni de biciclete, care a argumentat că majorarea importurilor ieftine ar putea avea ca rezultat majorarea stocurilor înaintea sezonului principal de vânzări din 2018 şi ar afecta potenţialele taxe.
Investigaţia asupra importurilor de biciclete electrice este ultima dintr-un lung şir de anchete demarate de CE asupra produselor exportate de China, care variază de la panouri solare şi până la oţel, şi care ar putea prejudicia relaţiile comerciale cu Beijingul.
Secretarul general al EBMA, Moreno Fioravanti, susţine că în prezent europenii cumpără aproximativ 20 de milioane de biciclete pe an, dintre care aproximativ 10% sunt biciclete electrice, iar în următorii cinci ani există potenţialul de creştere a vânzărilor cu 25%.