• Potrivit sindicatelor, "este de neconceput angajarea unui director străin la conducerea grupului"
Compania aeriană franco-olandeză "Air France-KLM" l-a numit, săptămâna trecută, în funcţia de director executiv pe şeful de operaţiuni al "Air Canada", Benjamin Smith, optând pentru un "outsider" în pofida opoziţiei manifestate în acest sens de sindicaliştii diviziei franceze ("Air France").
Smith va începe lucrul la "Air France-KLM" la finele lunii septembrie, potrivit anunţului făcut de compania aeriană.
Numirea sa, susţinută de guvernul francez în pofida obiecţiilor sindicaliştilor, vine după ce Jean-Marc Janaillac a demisionat din funcţia de preşedinte - director executiv în luna mai, în urma grevelor prelungite şi a unui vot împotrivă exprimat de angajaţi faţă de oferta sa finală de salarizare.
"Sunt perfect conştient de provocările cu care se confruntă în prezent grupul Air France-KLM şi sunt convins că echipele celor două companii aeriene dispun de toate forţele ca să aibă reuşite pe piaţa globală a transportului aerian", a declarat Smith, care devine primul şef străin din istoria de 85 de ani a "Air France".
Joi, înaintea anunţului privind numirea lui Smith, principalele sindicate care îi reprezintă pe angajaţii "Air France" au declarat că este "de neconceput" angajarea unui director general străin la conducerea grupului "Air France-KLM".
"Este de neconceput ca o companie ca Air France, care a fost una franceză începând din 1933, să ajungă în mâinile unui director străin, a cărui candidatură este propusă de un grup concurent", informa un comunicat comun de presă trimis de cele nouă sindicate de la "Air France".
Vorbitor de limba franceză, Benjamin Smith are experienţă în relaţia cu sindicatele şi a fost principalul negociator în discuţiile cu piloţii şi personalul navigant de la "Air Canada", negocieri care în 2015 s-au finalizat printr-un acord pe zece ani.
Sindicaliştii vor lua în discuţie declanşarea de noi greve în condiţiile în care pachetul salarial al lui Smith ar fi, conform presei, de până la 3,3 milioane de euro.
Guvernul francez deţine 14,3% din compania aeriană şi o cotă mai mare din drepturile de vot.
Potrivit Executivului, veteranul de la "Air Canada" începlineşte toate condiţiile stabilite de stat, ca acţionar.