Un fost director în cadrul reţelei de dealeri BMW Automobile Bavaria, Werner Wolff, a fost numit, ieri, director general al companiei de stat Tarom, al cincilea şef al companiei din acest an, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Wolff a ocupat, din 2012 până în prezent, funcţia de director general al Banat Group, dealer în cadrul reţelei Automobile Bavaria.
Săptămâna trecută, Tarom a anunţat demisia Ilenei Daniela Dragne, al patrulea şef al companiei din acest an, din funcţia de director general interimar.
Recent, Felix Stroe, ministrul Transporturilor, a anunţat că o comisie numită prin ordin de ministru, condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoş Titea, s-a mutat la TAROM îşi va desfăşura activitatea zi de zi acolo, luând măsuri concrete de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activităţi şi de eficientizare. Ministrul a precizat: "Brandul TAROM trebuie păstrat şi trebuie relansat, în condiţiile în care premierul este interesat personal de evoluţia pentru salvarea companiei. Am analizat în această perioadă situaţia de la TAROM. Comisia, în care sunt încă opt reprezentanţi, oameni cu multă experienţă de la Autoritatea Aeronautică, din minister, din domeniul transporturilor aeriene, va face o diagnoză a stării companiei - noi ştim în linii mari cum stau lucrurile acolo, avem un raport al Curţii de Conturi, avem un raport al corpului de control al prim ministrului vizavi de compania TAROM. Această comisie îşi va desfăşura practic activitatea zi de zi la TAROM, procedând la măsuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activităţi şi de eficientizare".
Felix Stroe a mai precizat că este necesară o restructurare de urgenţă a companiei: "Trebuie să umblăm la structura de personal. Nu ştim dacă vom vorbi şi de numărul de personal. Dar vreau să vă spun că o companie aeriană românească a transportat anul trecut peste 6 milioane de pasageri şi are în Compartimentul economico-financiar 28 de oameni. TAROM a avut 150, dar TAROM a transportat doar 2 milioane de cetăţeni şi are în această structură economico-financiară 100 de salariaţi şi nu de mult avea 150. Deci, trebuie să procedăm de urgenţă la o restructurare a companiei, astfel încât să asigurăm lucrul timp de 24 de ore de exemplu a serviciilor tehnice, pentru că serviciile tehnice trebuie să asigure mentenanţă şi să facă reparaţii timp de 24 de ore nu numai la aeronavele TAROM, ci şi la alte aeronave care aterizează pe Aeroportul Otopeni şi să facă venituri proprii. În prezent nu se întâmplă aşa. Şi, de asemenea, tot personalul companiei să fie într-un barem rezonabil corect de salariaţi, care să permită funcţionarea, dar fără să fie exagerări de personal".
De asemenea, şeful de la Transporturi a adus în discuţie şi consumul de piese şi materiale care este enorm la TAROM, dar şi în ceea ce priveşte costurile suplimentare pe care le generează multe agenţii ale operatorului naţional aerian existente în străinătate care nu-şi mai au rostul.
Acesta a precizat că trebuie elaborată o strategie pentru TAROM, pentru a vedea dacă se lansează rute de lung curier, cum ar fi către China.
Tarom estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pus în dezbatare de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor.
Aceste pierderi sunt de cinci ori mai mari faţă de bugetul iniţial aprobat în luna septembrie în Guvern, care indica un rezultat negativ de 41,2 milioane lei, pentru acest an, potrivit News.ro.
Anul trecut, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor şi al valorii activelor imobilizate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.11.2017, 09:46)
Oare câți ani de pierderi mai sunt necesari pentru a încheia aceasta situație?