Asociaţia Pro Infrastructură solicită premierului Viorica Dăncilă să se implice direct pentru a debloca situaţia în care se află lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, un tronson de autostradă finalizat în proporţie de 99%.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat, la sfârşitul lunii august, contractul Lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cu un consorţiu de firme spaniole, cu 16 zile înainte ca tronsonul să fie deschis traficului. Atunci CNAIR a invocat probleme legate de execuţia lucrării şi a promis că va aduce propriii muncitori să rezolve deficienţe constatate.
La începutul lunii septembrie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, la Deva, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva va fi deschis traficului rutier la finalul lunii septembrie.
Asociaţia subliniază că CNAIR a reziliat contractul pentru acest tronson, care este plătit aproape integral. Acest tronson de 21 de kilometri, parte a Coridorului European ce leagă portul Constanţa de vestul Europei, a fost contractat de către compania de drumuri în august 2013 cu aproape 600 de milioane de lei. Ordinul de începere a fost emis în noiembrie 2013, termenul contractual de finalizare a lucrărilor fiind mai 2016.
"Din cauza modificărilor survenite într-un nou acord de mediu obţinut ulterior semnării contractului, dar şi a problemelor tehnice din teren întâmpinate de constructor, termenul a fost depăşit cu mai bine de 3 ani, antreprenorul cerând recepţia lucrărilor abia în august 2019. La acel moment, constructorul soluţionase toate problemele tehnice identificate de-a lungul execuţiei, cu excepţia unei singure neconformităţi aflate la capătul lotului dinspre Timişoara, pe un sector scurt ce nu va fi dat în circulaţie până la finalizarea tronsonului vecin care abia a fost licitat de Compania de Drumuri (conform calculelor noastre, anticipăm deschiderea lui în 2024-2025)", se arată în scrisoarea deschisă adresată de ONG premierului.
Asociaţia a subliniat că mai rămăseseră de terminat lucrări minore în afara corpului autostrăzii (şanţuri, garduri, înierbare de taluzuri) care nu împiedicau desfăşurarea traficului în condiţii maxime de siguranţă rutieră.
CNAIR a motivat rezilierea prin refuzul constructorului de a extinde perioada de garanţie
"Contrar oricăror uzanţe din industrie, Compania de Drumuri a reziliat la sfârşitul lui august contractul aferent sectorului de 21 de km aflat la 99% stadiu fizic. Cei din CNAIR au motivat rezilierea prin refuzul constructorului de a extinde perioada de garanţie de la 4 la 10 ani. Însă prin acest act de ultim resort, chiar şi cei 4 ani de garanţie s-au pierdut definitiv", se arată în scrisoare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.09.2019, 17:26)
Dupa cate inteleg eu, daca spaniolii acceptau prelungirea garantiei se putea da drumul la autostrada.
In concluzie autostrada era ok si se poate circula pe ea, doar ca dobitocul de ciuc nu vrea si gata!
2. fără titlu
(mesaj trimis de Ludu în data de 19.09.2019, 22:05)
Cum să ceri mărirea termenului de garantie la 10 ani la sfârșitul unei lucrări? A fost un contract negociat dar Cuc, pt a arata ce patriot este, schimbă regulile la sfârșitul jocului. Este ceva putred cu motivele lui Cuc. O fi lipsa parandaratului ?