Primele trei luni din 2023 au marcat o evolutie buna pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata. Companiile au continuat sa isi dezvolte activitatea pe segmentele strategice si au incheiat primul trimestru din 2023 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 30,8 milioane euro, in crestere cu 14%, comparativ cu perioada similara a anului anterior, in conformitate cu evidentele statutare.
Pe segmentul de asigurari generale, UNIQA s-a concentrat pe dezvoltarea asigurarilor non-auto, care au generat vanzari de 15,2 milioane euro in primul trimestru al acestui an, inregistrand un avans de 23% fata de acelasi interval din 2022.
"Startul UNIQA in 2023 confirma ca ne aflam pe traiectoria pe care ne-am definit-o pentru a dezvolta activitatea companiei in mod durabil, bazandu-ne pe soliditate financiara si increderea clientilor nostri. Avem un portofoliu de produse de asigurare distribuit in mod echilibrat, in cadrul caruia asigurarile non-auto continua sa se dezvolte, castigand o pondere tot mai importanta. Suntem conectati la realitatea clientilor nostri, pentru a intelege tot mai bine nevoile acestora si a le oferi produse si servicii relevante. Facem pasi importanti in ceea ce priveste dezvoltarea asigurarilor destinate nevoilor de grup si am lansat, de curand, un nou produs de asigurare de sanatate adresat companiilor care doresc sa isi protejeze echipele in cazul producerii unor evenimente legate de sanatate. Astfel, am creat o solutie aliniata la cerintele actuale ale unei piete de munca competitiva, oferind acces la servicii medicale complexe si personalizate. Totodata, pastram in focus dezvoltarea solutiilor digitale ca alternative sustenabile pentru acces la produsele si serviciile noastre, imbunatatind experienta clientilor de-a lungul calatoriei alaturi de UNIQA. Parcurgem o perioada cu multiple provocari, atat la nivelul industriei din care facem parte, cat si la nivelul societatii, in general. In acest context, UNIQA continua sa actioneze cu responsabilitate si dorim sa contribuim in mod relevant la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate", a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.
Dinamica pe segmentul non-auto din portofoliul UNIQA a fost sustinuta, de asemenea, de asigurarile de calatorie, acestea inregistrand un volum al vanzarilor in crestere cu 35% in primul trimestru din 2023, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Pe segmentul de asigurari auto facultative CASCO, subscrierile UNIQA in primele trei luni ale acestui an s-au mentinut la un nivel apropiat de cel inregistrat in intervalul similar din 2022.
Profitul statutar inainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA in primul trimestru din 2023 a fost de 1,9 milioane euro.