Unison este fondat de Tania Nicoară, specialist în nutriţia plant-based şi Tudor Iacob, antreprenor în industria de new-food, conform unui comunicat remis redacţiei. Startup-ul lansează o campanie publică de strângere de capital prin SeedBlink, în cadrul rundei de finanţare la care au participat deja fondul VC Mavers Ventures şi Angel Investors. Planurile echipei includ diversificarea gamei de gustări şi tartinabile din nuci, seminţe şi fructe, dezvoltarea operaţională pentru creşterea capacităţii de producţie şi listarea în marile lanţuri de magazine.
Conform comunicatului, dintre statele membre UE, România are cel mai mic aport zilnic de fructe şi legume, doar 2% din populaţie consumă cel puţin 5 porţii de fructe şi legume zilnic.
Unison adresează această problemă prin producţia locală de gustări sănătoase, pline de nutrienţi, precum unturile naturale din nuci, granola sau batoanele raw, dar şi prin acţiuni de educare şi informare.
"Piaţa produselor sănătoase plant-based este în creştere şi vedem asta direct pe rafturile magazinelor. Unison are deja o bază solidă de clienţi, un portofoliu de produse bogate în nutrienţi şi foarte iubite de consumatori. Cu această rundă de finanţare vom accelera creşterea vânzărilor şi ne vom extinde semnificativ oferta de produse. Ne bucurăm să fim primul producător local care oferă acest instrument de investiţie foarte accesibil prin intermediul platformei SeedBlink." - Tudor Iacob, CEO şi Co-fondator Unison.
Obiectivul financiar total al acestei runde pre-seed este de 225.000 de EUR. Dintre aceştia, 133.000 EUR au fost deja strânşi de la Mavers Ventures (Lead VC) şi alţi investitori de tip angel.
"Ne dorim ca Mavers Ventures să joace un rol esenţial în stimularea inovaţiei, sustenabilităţii şi transformării atât în sectorul tehnologiei, cât şi în cel alimentar, în zona new-food şi plant-based. Misiunea noastră este să accelerăm creşterea startup-urilor inovatoare care remodelează modul în care producem, distribuim şi consumăm alimente sănătoase, valorificând în acelaşi timp tehnologia de ultimă oră. Fondatorii sunt valoarea de bază a unei companii, aşa că Tania şi Tudor au avut un impact mare asupra deciziei noastre finale de a investi în Unison." - Alexandru Boghiu, Managing Partner Mavers Ventures.
"Suntem încântaţi să sprijinim Unison în acest pas important pe piaţa locală. Alimentele pot fi făcute fundamental mai sustenabil prin utilizarea alternativelor proaspete pe bază de plante. Considerăm că există loc de creştere pentru branduri noi în această piaţă.", a declarat Mircea Ghiţă, Country Manager România la SeedBlink.
Produsele Unison sunt disponibile atât online, cât şi în oferta a peste 60 de magazine fizice şi distribuitori din ţară. Ambalajele folosite de Unison sunt prietenoase cu mediul, iar livrările pe care le fac în mod direct în Bucureşti şi Ilfov se realizează cu maşini 100% electrice.
Misiunea Unison este de a face produsele sănătoase cât mai accesibile şi de a îmbunătăţi obiceiurile alimentare ale consumatorilor. Pentru a-şi îndeplini acest obiectiv, Unison se bazează pe susţinerea tuturor celor care împărtăşesc această viziune.
Campania de pe SeedBlink este deschisă oricui doreşte să se alăture Unison în procesul lor de creştere, cu un tichet minim de euro500. Mai multe detalii sunt disponibile aici.