UNTRR solicită Guvernului alocarea unui buget pentru a plăti salariile angajaţilor firmelor aflate în dificultate

M.I.
Miscellanea / 18 martie 2020

UNTRR solicită Guvernului alocarea unui buget pentru a plăti salariile angajaţilor firmelor aflate în dificultate

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului ţării noastre să aloce un buget suficient pentru a plăti 75% din salariul tuturor angajaţilor firmelor aflate în dificultate, pentru următoarele 90 zile, searată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

"Prin alocarea unui buget suficient pentru plata a 75% din salariile firmelor din domeniile afectate, să fie plătite timp de 90 zile de către Guvern direct angajaţilor. În acest fel timpul de asistenţă este relativ scurt, se oferă un nivel de confort personalului şi firmelor afectate care vor avea posibilitatea de a reporni activitatea, iar firmele şi angajaţii salvaţi se vor putea susţine şi vor putea genera venituri pentru bugetul public.", informează UNTRR.

Potrivit unui studiu al uniunii transportatorilor, în cazul terapiei de şoc, PIB-ul României va scădea semnificativ în trimestrul al doilea din 2020, dar revenirea o să fie mai rapidă. În acest scenariu, UNTRR estimează o scădere economică de 5,6% în 2020 şi o creştere economică de 5,7% în 2021.

În acelasi timp, în cazul terapiei progresive, PIB-ul va scăderea semnificativ în următoarele 3 trimestre din 2020, iar revenirea va fi mai lentă. Estimăm în 2020 o scădere economică de 6,8% şi o creştere economică de doar 2,6% anul viitor.

"Prin adoptarea unor măsuri progresive, se alocă un buget progresiv pentru suportul firmelor fără a se cunoaşte modalitatea administrării acestui buget (pentru ce se alocă? Pentru firme? Pentru plată furnizori? Pentru plată salarii angajaţi?), abordare care necesită un timp mai îndelungat de asistenţă, cu mai multă incertitudine pentru firme şi angajaţi, cu rezultate incerte şi costuri de oportunitate crescute în măsura în care o parte semnificativă dintre firmele asistate, nu vor putea relua activitatea şi astfel se pierde posibilitatea de a recupera parte din bugetul alocat deoarece aceste firme nu vor mai putea genera venituri pentru bugetul public, ci dimpotrivă presiunea pentru ajutoare sociale se va extinde pe o perioadă de timp îndelungată.", se arată în comunicatul remis.

Astfel, UNTRR solicită Guvernului decât să adopte multe măsuri care să se dovedească complicat de implementat, adică o puzderie de "purici", mai bine să adopte o singură măsură clară, rapidă şi eficientă, respectiv plata a 75% din salariul tuturor angajaţilor firmelor aflate în dificultate pentru următoarele 90 zile.

"De exemplu, firmele care realizează transport rutier de persoane - naţional, internaţional, ocazional/turistic - şi care au înregistrat o scădere a cifrei de afaceri între 60%-100% ar putea beneficia de o astfel de măsură rapidă. ARR licenţiază operatorii de transport rutier şi operatorii economici care efectuează activităţi conexe transportului rutier şi eliberează licenţele de traseu operatorilor care efectuează transport rutier de persoane prin servicii regulate (naţional şi internaţional) şi servicii de transport ocazionale. Astfel, Ministerul Transporturilor cunoaşte traseele şi activitatea firmelor de transport persoane, astfel că statul ar putea cu uşurinţă să le ofere ajutor.", precizează UNTRR.

Uniunea transportatorilor aminteşte că măsuri similare au fost adoptate de state precum Danemarca, unde Guvernul va achita timp de trei luni salariile angajaţiilor afectaţi până la un maximum de 23.000 de coroane daneze (3.418 dolari)/lună, în timp ce companiile vor achita restul de 25%, sau Austria, unde Guvernul a alocat 4 miliarde de euro pentru a ajuta economia să treacă peste criza coronavirusului.

I. Scenariul 1 - Abordare proactivă: asistenţă tip şoc - buget mare alocat pentru 3 luni

1. Timp scurt de asistenţă bugetară

2. Buget mare alocat lunar

3. Predictibilitate ridicată şi relativ confort (orizont de timp clar pentru reluare activitate fime şi angajaţi) pentru firmele şi angajaţii afectaţi

4. Număr firme salvate - crescut

5. Număr angajaţi salvaţi - crescut

6. Cost total apropiat de cel estimat iniţial

7. Cost total direct apropiat de cel total şi de costul iniţial

8. Cost total de oportuntate redus datorită eficienţei abordării (certitudinea menţine firmele şi angajaţii care nu îşi pierd locurile de muncă) şi datorită veniturilor recuperate de la firmele salvate şi angajaţii acestora

II. Scenariul 2 - abordare reactivă: asistenţă progresivă - buget moderat alocat pentru 3 luni

1. Timp îndelungat de asistenţă bugetară

2. Buget moderat alocat lunar

3. Predictibilitate scăzută şi bulversare (teama de faliment şi teama de lipsa unui loc de muncă) pentru firmele şi angajaţii afectaţi

4. Număr fime salvate - redusredus

5. Număr angajaţi salvaţi - redus

6. Cost total mult peste cel estimat iniţial

7. Cost total direct peste cel din scenariul i datorită perioadei îndelungate

8. Cost total de oportunitate ridicat datorită ineficienţei abordării (incertitudinea închide firmele şi angajaţii îşi pierd locurile de muncă) şi pierderii veniturilor de la firmele şi angajaţii salvaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb