UPS va achiziţiona peste 3.700 de vehicule care utilizează combustibili alternativi în acest an, care vor fi folosite în SUA şi Europa, conform unui comunicat remis redacţiei. UPS deţine una dintre cele mai mari şi mai diverse astfel de flote din industria transporturilor, cu peste 13.000 de vehicule care utilizează combustibili alternativi şi tehnologii avansate. În prezent, doar în Europa, UPS operează peste 300 de vehicule cu combustibil alternativ.
Potrivit sursei citate, UPS are o lungă istorie în dezvoltarea, implementarea şi promovarea combustibililor alternativi pentru a funcţiona mai sustenabil. De la înfiinţarea sa în anul 2000, flota de vehicule UPS care utilizează combustibili alternativi a parcurs peste 4 miliarde de kilometri la nivel global. Anul trecut, au fost achiziţionaţi peste 590,5 milioane de litri de combustibili alternativi, reprezentând 26% din consumul total de combustibil pentru operaţiunile la sol, în creştere faţă de 22% în 2020.
Încă din 2016, UPS şi-a stabilit obiective clare de sustenabilitate pentru a reduce emisiile de carbon şi impactul asupra mediului şi pentru a folosi mai multe energii regenerabile în operaţiunile zilnice.
"Aproximativ 60% din emisiile noastre directe provin din activitatea aeriană şi 40% din operaţiunile la sol. Dintre acestea din urmă, majoritatea sunt generate de flota de vehicule, în timp ce 10% provin din depozite. Obiectivul nostru major este de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Până la acea dată, ne-am setat un alt obiectiv pentru 2025, şi anume să utilizăm 40% combustibili alternativi şi 25% energie regenerabilă în facilităţile noastre. Până în 2035, obiectivul nostru este să utilizăm 30% combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF) în operaţiunile aeriene şi să îmbunătăţim cu 50% intensitatea emisiilor de carbon pentru fiecare colet transportat", spune Peter Harris, vicepreşedinte pentru sustenabilitate internaţională în cadrul UPS.
Potrivit unor estimări ale Institutului Elen de transport din Salonic, între 20% şi 30% din emisiile de CO2 dintr-un oraş provin din livrările last-mile de la depozit la domiciliul clientului. Totodată, un studiu recent realizat de compania de consultanţă McKinsey relevă că, fără înverzirea sectorului de logistică, emisiile de dioxid de carbon ar putea creşte cu 25% în unele centre ale oraşelor până în 2030, ca urmare a creşterii explozive a comerţului electronic în timpul pandemiei.
UPS răspunde acestor provocări investind în tehnologii avansate, combustibili alternativi şi electrificarea flotei. În Europa, UPS utilizează vehicule electrice în operaţiunile sale din Germania (peste 50 de vehicule electrice), Ţările de Jos, Franţa şi Marea Britanie (34 de vehicule electrice). De asemenea, UPS s-a angajat să achiziţioneze 10.000 de vehicule electrice de la start-up-ul tehnologic Arrival din Marea Britanie.
Nu în ultimul rând, UPS a studiat şi testat şi alte surse alternative de combustibili, precum hidrogenul.
"Am utilizat hidrogenul în câteva teste în SUA, în aprilie 2021, pe vehiculele care transportă colete, iar în Los Angeles am testat pe vehicule grele. Am învăţat foarte multe lucruri din această experienţă. Există câteva plusuri şi minusuri la hidrogen. Pentru o flotă la sol există în mod clar un avantaj în ceea ce priveşte durata de alimentare şi autonomia - cu o densitate energetică mai mare în comparaţie cu bateriile electrice - dar există şi un mare dezavantaj, deoarece pilele de combustie cu hidrogen sunt mai puţin eficiente decât vehiculele electrice cu baterii. Din punctul de vedere al preluării şi livrării, electricul e lider acum, iar hidrogenul este încă departe, dar rămânem deschişi. Hidrogenul are un potenţial mare atunci când vorbim de anumite părţi din operaţiunile noastre globale care nu pot fi electrificate în mod rezonabil, cum ar fi zona aeriană şi transportul maritim. Acolo poate interveni hidrogenul", adaugă Peter Harris.
UPS se angajează să protejeze mediul şi să contribuie pozitiv în cadrul comunităţilor pe care le deserveşte în întreaga lume, pentru a îmbunătăţi calitatea aerului şi a contribui la un mediu urban mai durabil, eficient şi chiar mai inteligent, prin intermediul noilor tehnologii şi surselor alternative de combustibil, se menţionează în comunicat.