Volumul de vânzări pe piaţa berii din România va scădea cu până 15% în 2009 comparativ cu anul trecut, în principal din cauza efectelor crizei economice şi a unei luni iulie mai răcoroase, a declarat, azi, într-o conferinţă de presă, Shachar Shhaine, preşedinte URBB & Carlsrom Beverage.
"La nivelul pieţei berii, primul semestru a adus o scădere cu 10% a volumului de vânzări, pe fondul crizei economice, care a determinat o diminuare a consumului de bere. Până la finele acestui an, jucătorii din piaţă estimează o scădere de 10 până la 15% a volumului de vânzări la nivel de industrie", a declarat Shhaine.
Acesta a precizat că pe primele opt luni ale anului scăderea pieţei a fost de 15%, şi că momentul unei scăderi pe piaţa berii era de aşteptat după 7 - 8 ani de creştere continuă cu ritmuri anuale de 6 - 7%.
"În ceea ce ne priveşte pe noi, în lunile de vară am înregistrat creşteri la volumul de bere vândută cu circa 4 - 5%, şi ne-am crescut şi cota de piaţă cu 10% ca volum şi 13% ca valoare", a menţionat preşedintele URBB.