Retailerul olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, cu o gamă variată pe segmentul de tehnologie, de la gadgeturi până la articole de divertisment digital, anunţă extinderea în sistem de franciză în trei noi oraşe, simultan, se arată într-un comunicat al Used Products, remis redacţiei. Este vorba despre Oradea, Arad şi Budapesta (Ungaria), pentru care au fost semnate deja contractele, informează sursa menţionată.
Strategia pe care o are astăzi filiala locală a retailerului olandez, calculată pe termen mediu şi lung, este să se dezvolte în franciză în cât mai multe oraşe, în contextul în care această nişă poate aduce satisfacţii atât pentru viitorii antreprenori, care se decid să deschidă un astfel de magazin, cât şi pentru clienţii lor, se mai arată în comunicat.
Magazinele din Oradea şi Arad se estimează că vor fi lansate în luna decembrie anul acesta, iar cel din Budapesta în februarie 2024, transmite compania. "Francizatul din Oradea este Andrei Ionaşcu, un fost angajat de la magazinul Used Products din Cluj. După trei ani în care a experimentat cum funcţionează un asemenea business, în Cluj, acesta s-a decis să îşi dezvolte în Oradea propriul magazin. Pentru Arad, investiţia este făcută de o familie tânără, care a văzut potenţialul acestei afaceri sustenabile. De asemenea, reţeaua internaţională va deschide prima franciză în Ungaria, de această dată fiind vorba de un antreprenor cu experienţă în domeniile de marketing şi call center", spune Alexandru Sasarman, Francizorul din Romania, potrivit comunicatului.
Magazinele Used Products cumpără, vând şi fac schimb cu o gamă largă de produse, direct de la clienţi şi către aceştia, menţionează sursa indicată. Pentru a avea succes într-o astfel de afacere, franciza evaluează în mod constant tendinţele de ofertă şi cerere ale produselor, ajustând preţurile în funcţie de experienţa acumulată, conform retailerului.
Înfiinţată acum mai bine de 25 de ani în Olanda (oraşul Alkmaar), compania Used Products s-a extins constant în ultimul deceniu, mai ales în Europa, această formula de "magazin în franciză" fiind astăzi extrem de populară, se mai arată în comunicat. Şi tocmai pentru că este un model de business care funcţionează optim, compania duce mai departe ideea, cu intenţia să-şi crească şi mai mult prezenţa la nivel internaţional, arată datele comunicatului.
În acest context, al strategiei de expansiune, compania francizoare din Olanda a semnat pentru deschiderea celui de-al doilea magazin în Germania, la Mannheim, potrivit sursei citate. De asemenea, şi Gregor Miklavèiè, francizorul din Slovenia, pregăteşte o nouă lansare, la Maribor, a doua lansare din plan local, menţionează sursa precizată.
"Noi, filiala din România, am făcut anul acesta un parteneriat cu francizorii mari din Olanda şi, de curând, am primit rolul de COO (Chief Operating Officer) pentru a dezvolta magazine noi în Spania, Franţa, Italia, Austria, regiunea Scandinavă, Polonia, Moldova şi Emiratele Arabe. Drept urmare, ne dorim să discutăm cu potenţiali francizaţi, investitori interesaţi de modelul nostru de afaceri, pe care să îl aplice în România şi în alte ţări", detaliază Alexandru Sasarman, se mai arată în comunicat. Potrivit spuselor sale, cea mai recentă lansare de magazin din România a fost în luna august, la Sibiu, în prezent fiind active trei magazine, celelalte două aflându-se în Cluj şi Timişoara, transmite compania.
Pentru a deschide un magazin Used Products în România, în sistem de franciză, costurile investiţiei de început pot varia între 50.000 şi 200.000 de euro, în funcţie de suprafaţă (cu aport propriu de capital de minim 25.000), informează retailerul.