USR critică cererea premierului de desecretizare a protocoalelor DNA-SRI

D.I.
Politică / 19 martie 2018

Lucian Stanciu Viziteu (Sursa foto: Facebook)

Uniunea Salvaţi România (USR) afirmă astăzi că prim-ministrul Viorica Dăncilă "subminează autoritatea Parlamentului şi a comisiei de control SRI prin cererea adresată DNA şi SRI de a face publice protocoalele semnate între cele două instituţii".

Într-un comunicat dat astăzi publicităţii, USR atrage atenţia, prin vocea deputatului Lucian Stanciu Viziteu, că premierul "s-a antepronunţat" pe această temă în locul Comisiei de control a SRI din Parlament, deşi Hotărârea 30/1993 (art. 5, lit. b) prevede că doar comisia parlamentară de control a SRI poate stabili şi se poate pronunţa asupra măsurilor ce se impun în cazul în care sunt semnalate eventuale încălcări ale legii.

Lucian Stanciu Viziteu, membru al Comisiei de control a SRI, declară: "Doamna Dăncilă trebuie să ne spună clar dacă nu are încredere în domnul Manda şi în ceilalţi membri ai Comisiei de control a SRI sau dacă nu are încredere în modul în care este construit sistemul de control reciproc în statul român. În caz contrar, îi cerem să spună public dacă aceste protocoale conţin elemente nelegale. Îi amintesc doamnei Dăncilă că protocoalele în cauză au fost livrate membrilor din comisia de control a SRI şi că până acum nimeni, nici măcar reprezentanţii PSD sau ALDE nu au ieşit public pentru a anunţa că au descoperit vreo ilegalitate".

Potrivit sursei citate, USR îi cere prim-ministrului "să respecte principiul controlului democratic parlamentar asupra serviciilor de informaţii", reprezentanţii partidului menţionând că "acţiunile de acest tip, de a interveni în chestiunile interne ale Parlamentului, demonstrează că scopul real al premierului este doar acela de a arunca în derizoriu controlul civil asupra serviciilor de informaţii, cu scopul de a afecta deopotrivă credibilitatea acestora, cât şi a Parlamentului României".

Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro