Profesorii din regiunea SudVest Oltenia susţin că 52% dintre elevi lucrează mai bine împreună şi 45% îşi prezintă ideile cu mai multă încredere. Elevii sunt mai motivaţi, mai atenţi şi învaţă mai bine - aceasta este concluzia studiului de impact la care au răspuns 270 de profesori din grupul participanţilor la programul de formare "Oportunităţi de consolidare a carierei în societatea cunoaşterii în regiunea Sud Vest Oltenia", finalizat în luna octombrie 2010, informează un comunicat de presă transmis redacţiei.
Evaluarea de impact a programului, ce s-a desfăşurat în judeţele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi şi Vâlcea, arată că peste 90% dintre profesori au cunoştinţe medii şi avansate de utilizare a calculatorului. Dotarea cu computere a şcolilor din care provin repondenţii nu este însă foarte bună. În medie, există un calculator la 18 elevi, iar numai 8,5% din profesori spun că îşi desfăşoară orele de curs în laboratoare dotate cu computere şi CD.
"Evaluarea realizată în cadrul proiectului arată existenţa unui consens general în ceea ce priveşte profesionalizarea participanţilor ca urmare a participării la acest curs din perspectiva aplicării conceptelor la clasă şi o nevoie a aplicării consecvente a conţinuturilor cursului Instruirea în societatea cunoaşterii", a declarat dr. Gabriela Noveanu, autoarea evaluării de impact pentru regiunea SudVest Oltenia, cercetător ştiinţific la Institutul de ştiinţe ale Educaţiei.