Reţeaua de socializare online Facebook a înregistrat date referitoare la apelurile şi SMS-urile trimise şi primite de utilizatorii acesteia prin intermediul telefoanelor ce operează cu sistem Android, anunţă publicaţia The Guardian, menţionând că pe măsură ce utilizatorii au început să-şi şteargă conturile, în cadrul campaniei "#DeleteFacebook", au avut parte de "surprize" cu privire la istoricul lor.
Atunci când un utilizator vrea să iasă din reţeaua Facebook, aceasta îl îndeamnă să îşi dezactiveze contul, nu să îl şteargă de pe serverele companiei, deoarece informaţiile care rămân astfel sunt valoroase pentru gigantul american. Majoritatea utilizatorilor aleg această variantă, a dezactivării, însă dacă cineva optează pentru ştergere, este înştiinţat că poate descărca o copie a informaţiilor sale deţinute de Facebook.
Utilizatorul poate astfel descărca o arhivă cu toate datele personale colectate de companie, iar cei care au accesat-o recent au găsit date despre apelurile şi SMS-urile înregistrate timp de mai mulţi ani.
Istoricul apelurilor şi al mesajelor de pe smartphone-urile cu Android a fost folosit de Facebook în cadrul algoritmului de recomandare a prietenilor, scrie presa străină, menţionând că aplicaţia a început să colecteze date cu una din primele versiuni, când utilizatorii au acceptat să sincronizeze agenda telefonică cu lista de prieteni de pe Facebook.
Colectarea datelor a fost facilitată de modul în care Android a gestionat accesul aplicaţiilor la datele personale stocate pe telefon.
Presa străină mai scrie că, deşi versiunile mai noi ale sistemului Android au informat într-un mod mai transparent utilizatorii cu privire la datele accesate de aplicaţii şi chiar dacă utilizatorii au respins accesul, permisiunile pe care le-au acordat cu ani în urmă au oferit Facebook posibilitatea să acceseze în continuare datele persoanelor respective.
În urma apariţiei acestor informaţii, Facebook a emis un comunicat în care declară că nu a colectat şi conţinutul convorbirilor sau al mesajelor, ci doar istoricul acestora.
• Guvernul britanic va cere Facebook să simplifice politicile privind datele utilizatorilor
Guvernul Marii Britanii va cere Facebook, Google, Twitter şi altor companii tehnologice să simplifice politicile de management al datelor utilizatorilor, după dezvăluirile apărute despre nereguli recente, relatează Sunday Times, conform Reuters.
Matt Hancock, ministrul pentru tehnologie digitală, cultură şi media de la Londra, a declarat publicaţiei că marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni şi condiţii clare şi concise despre cum sunt folosite datele lor personale. Obiectivul său este ca informaţiile să fie cuprinse într-o singură pagină, potrivit news.ro.
În cazul Facebook, acordul pentru utilizarea serviciilor companiei are peste 3.700 de cuvinte, iar în cel al Twitter 11.000 de cuvinte.
Guvernul de la Londra a convocat directori ai Facebook, Google şi Twitter să participe la o întâlnire în luna aprilie, pentru a discuta despre practicile în domeniul managementului datelor.
"Oamenii sunt uimiţi de paginile de termeni şi condiţii greoaie. Doresc ca acestea să fie reduse astfel încât oamenii să vadă dintr-o privire ce acceptă. Vreau ca marile platforme să răspundă întrebărilor şi să demonstreze că vor să se schimbe", a spus Hancock.
Dezvăluirile recente că firma de consultanţă politică Cambridge Analytica a folosit datele personale a peste 50 de milioane de utilizatori ai Facebook pentru campania preşedintelui american Donald Trump au îndreptat atenţia asupra reţelelor de socializare. În acest timp, Parlamentul britanic ia în considerare o lege de protecţie a datelor care ar permite guvernului să impună amenzi mari companiilor tehnologice, în cazul utilizării incorecte a datelor clienţilor.
În SUA, membrii Congresului îi cer directorului general al Facebook, Mark Zuckerberg, să participe la o audiere referitoare la practicile companiei. Duminică, Zuckerberg a cumpărat câte o pagină de publicitate în cele mai importante ziare din Marea Britanie şi Statele Unite, pe care a utilizat-o pentru a-şi printa mesajul adresat utilizatorilor Facebook.
În ediţiile de duminică ale unor publicaţii precum Washington Post, New York Times, Wall Street Journal,The Observer, Sunday Telegraph, The Sunday Times şi Sunday Mirror, directorul Facebook a folosit ultima pagină pentru a prezenta din nou scuze publice utilizatorilor Facebook. Printre altele, Zuckerberg a spus: "Avem responsabilitatea să protejăm informaţiile voastre. Dacă nu reuşim, înseamnă că nu le merităm. (...)
Investigăm fiecare aplicaţie care a avut acces la un mare număr de date. Atunci când le vom descoperi, le vom bloca şi vom informa fiecare dintre persoanele afectate".
Sâmbătă, autoritatea britanică însărcinată cu protecţia confidenţialităţii informaţiilor a efectuat o percheziţie de şapte ore la sediul din Londra al firmei Cambridge Analytica, în cadrul unei investigaţii legate de utilizarea datelor personale în campaniile politice, de către companiile media şi alte afaceri.
De menţionat că, pe fondul acestui scandal, Elon Musk a decis să dezactiveze ambele pagini Facebook ale companiilor sale, Tesla şi SpaceX. Ambele conturi aveau aproximativ 2,6 milioane de urmăritori.
1. MIȘTO TREABĂ !!!
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2018, 00:44)
TRANSPARENȚĂ TOTALĂ : PROBE VIDEO-AUDIO DESPRE TOȚI ; CINE N-ARE SĂ APELEZE;SĂ VEZI METAMORFOZĂ DE mentalitate !!!
2. pentru naivi
(mesaj trimis de de serviciu în data de 27.03.2018, 09:41)
tot ce inseamna IT colecteaza date, cum ai deschis calculatorul sau telefonul incepe colectarea de date, chiar oferta ziarului Bursa de a ne spune opinia, inseamna colectare de date, IP, etc
3. Facebook = D-ZEU !!!
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2018, 22:04)
SĂ INTRE MAI ADĂNC : LUMEA ARE NEVOIE DE PROBEEEE !!!, TRANSPARENȚĂ !!!, ADEVĂRRRR !!!!