Grupul elveţian "Swatch", cel mai mare producător mondial de ceasuri, a raportat, ieri, o creştere de 66,5% a profitului său net în primul semestru, pe fondul unei relansări puternice a vânzărilor de ceasuri pe toate segmentele de preţ, informează Reuters, conform Agerpres.
Producătorul ceasurilor Omega şi Tissot a precizat că în primele şase luni ale acestui an cifra sa de afaceri a crescut cu 14,7%, până la 4,27 miliarde franci, un nivel fără precedent în istoria companiei. Profitul net a crescut mai puternic decât vânzările, cu un avans de 66,5%, până la 468 milioane franci, în timp ce profitul operaţional a înregistrat un salt de 69,5%, până la 629 milioane franci (628 milioane de dolari), peste estimările analiştilor .
"Swatch" a subliniat că vânzările au crescut în toate regiunile, în frunte cu Asia şi America de Nord. Pentru perioada următoare, grupul "Swatch" se aşteaptă la continuarea creşterii vânzărilor şi a cotei de piaţă.
"Luna iulie continuă un trend foarte pozitiv. Cea de-a doua jumătate a anului oferă excelente oportunităţi pentru continuarea creşterii solide", a informat, într-un comunicat, cel mai mare producător mondial de ceasuri, al cărui portofoliu se întinde de la marca de lux Breguet până la ceasurile de plastic Swatch.
Rezultatele comunicate de "Swatch" evidenţiază o relansare a industriei elveţiene de orologerie după mai mulţi ani de scădere. "Swatch" profită de revenirea apetitului pentru ceasuri de lux în China şi Hong Kong. În plus, în ultima vreme, chiar şi segmentul low-end, care anterior a avut de suferit de pe urma concurenţei Apple Watch, a început să dea semne de revenire.