Vânzările Bosch au crescut cu 10% în 2021, la 78,8 miliarde euro

G.U.
Companii / 9 februarie 2022

Vânzările Bosch au crescut cu 10% în 2021, la 78,8 miliarde euro

Grupul Bosch a obţinut o creştere semnificativă a vânzărilor în 2021, conform cifrelor preliminare acestea majorându-se cu 10%, până la 78,8 miliarde de euro.

Potrivit unui comunicat al companiei, după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, creşterea vânzărilor furnizorului de tehnologie şi servicii a atins 11 procente.

Câştigurile înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) din operaţiuni au crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro. Ca atare, marja operaţională preconizată este de aproximativ 4 procente, prin comparaţie cu 2,8 procente din anul anterior.

"În 2021, compania noastră a avut performanţe mult mai mari decât ne-am aşteptat", a declarat Dr. Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor financiare preliminare ale companiei. "Am putut depăşi propriile previziuni în ciuda nenumăratelor provocări, precum costurile suplimentare datorate blocajelor în aprovizionare şi creşterii preţurilor la materiile prime." Succesul comercial a fost puternic susţinut şi de "solidaritatea din perioada de distanţare socială", a afirmat acesta. "Doresc să le mulţumesc angajaţilor pentru angajamentul lor şi clienţilor, furnizorilor şi partenerilor noştri de afaceri pentru încrederea acordată," a declarat Hartung, afirmând şi că, alături de echipa globală Bosch, îşi doreşte să dezvolte în continuare tehnologia care oferă "tehnică pentru o viaţă", ca urmare a provocărilor actuale. "Bosch este un pionier tehnologic în multe domenii şi dorim să păstrăm acest rol." În acest sens, compania continuă să investească sume mari în domenii de importanţă strategică, inclusiv aproximativ 1 miliard de euro în microelectronică şi electromobilitate, numai în acest an. În acelaşi timp, Bosch se concentrează din ce în ce mai mult asupra parteneriatelor, precum pactul recent anunţat cu Volkswagen în domeniul conducerii automatizate.

Preşedintele Bosch prevede şi că multe ţări vor depune eforturi pentru a se îndrepta către o economie neutră din punct de vedere climatic, pentru a stimula creşterea în viitor: "Combaterea schimbărilor climatice ne conduce activitatea mai departe - de la soluţii de mobilitate şi automatizare industrială la tehnologie pentru construcţii şi aparate electrocasnice," a declarat Hartung. "Iar eficienţa energetică se va îmbunătăţi în continuare datorită conectivităţii şi inteligenţei artificiale." Astfel, Bosch a putut creşte vânzările de scule electrice, aparate electrocasnice şi sisteme de încălzire conectate cu 50 de procente - de la 4 milioane de unităţi în 2020, la peste 6 milioane în 2021.

Bosch duce activitatea pentru combaterea schimbărilor climatice la următorul nivel - creştere prin electrificare

Potrivit sursei citate, Bosch s-a angajat să respecte obiectivele Pactului verde european. Sectoarele sale de activitate deja implementează diferite măsuri pentru combaterea efectelor încălzirii globale: cu cele 400 de locaţii din întreaga lume, Bosch a obţinut neutralitatea din punct de vedere climatic încă din primul trimestru al anului 2020. Compania planifică să reducă emisiile de carbon de-a lungul lanţului său de aprovizionare - de la achiziţie la utilizarea produsului - cu 15 procente, până în 2030. Conform preşedintelui Bosch, electrificarea deja aduce din ce în ce mai multe oportunităţi comerciale. "Vânzările din domeniul electromobilităţii sunt la nivel de miliarde. Creştem cu o rată de două cifre şi în cazul vânzărilor de pompe de căldură pentru uz casnic, iar sistemele de acţionare electrice devin din ce în ce mai populare în domeniul tehnologiei industriale," a afirmat Hartung. Acesta consideră că aceste lucruri asigură o poziţie puternică pentru companie: "Bosch transformă combaterea schimbărilor climatice în creştere." Compania arată că transformarea pentru obţinerea neutralităţii din punct de vedere al impactului asupra climei poate avea succes atât pe plan ecologic, cât şi pe plan economic, a declarat acesta.

Mobilitate sustenabilă - creştere provenită din tehnologiile auto şi industrială.

Bosch are în vedere şi potenţialul de creştere suplimentară din domeniul electromobilităţii. La sfârşitul anului 2021, compania a demarat producţia de semiconductori de putere din carbură de siliciu (SiC), care pot extinde autonomia autovehiculelor electrice cu până la 6 procente. Conform companiei de cercetare de piaţă Yole, piaţa de SiC în ansamblu va creşte în medie cu 30 de procente pe an, atingând 2,5 miliarde de dolari în următorii trei ani. Dr. Robert Habeck, Ministrul Federal pentru Afaceri Economice şi Combaterea Efectelor Climatice, din Germania, a vizitat recent fabrica Bosch din Bamberg pentru a afla mai multe despre producţia în masă de celule de carburant staţionare (celule de carburant cu oxid solid, SOFC). Cu ajutorul tehnologiei sale SOFC, Bosch joacă un rol în trecerea la energie regenerabilă şi, în acelaşi timp, obţine noi oportunităţi de afaceri. Până în 2024, compania planifică să investească peste 400 milioane de euro în tehnologia SOFC şi alte 600 milioane de euro în celulele de carburant mobile.

Conform sursei citate, Bosch a pătruns şi în sectorul echipamentelor de fabrică pentru producţia de acumulatori. Această afacere are potenţial: conform companiei, piaţa globală de acumulatori creşte cu până la 25 de procente în fiecare an. Alături de Volkswagen, Bosch doreşte să pregătească procese de producţie pentru celule de acumulatori pentru producţia de serie. Hartung a afirmat: "Obiectivul nostru comun este ca un furnizor european să fie lider în materie de costuri şi tehnologie pentru producţia de serie în ceea ce priveşte tehnologia acumulatorilor." Specialiştii consideră aceste planuri comune ca fiind un pas important pe drumul către mobilitatea neutră din punct de vedere climatic şi producţia în masă de acumulatori sustenabili.

Mobilitatea dominată de software - creştere cu două cifre pe o piaţă care valorează miliarde

Bosch intenţionează să crească şi să îşi dezvolte poziţia în domeniul dezvoltării de software pentru autovehicule. Sectorul de activitate Soluţii de mobilitate deja echipează autovehicule din întreaga lume cu peste 200 de milioane de unităţi de control care funcţionează cu propriul software, în fiecare an. Compania preconizează că piaţa de software pentru domeniul auto va atinge un volum de aproximativ 200 miliarde de euro până în 2030. "Bosch se va bucura de o creştere de două cifre pe această piaţă," a declarat Dr. Markus Heyn, noul preşedinte al sectorului de activitate Soluţii de mobilitate şi membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. "Aici vom beneficia din plin de transformarea autovehiculelor într-un nod de internet."

Heyn consideră că Bosch deja a trasat direcţia strategică în acest sens. Portofoliul companiei de programe software pentru autovehicule independente de aplicaţii va fi compilat în filiala ETAS, la mijlocul anului 2022. ETAS va oferi programe software de bază pentru autovehicule, middleware, servicii cloud şi instrumente de dezvoltare pentru aplicaţii universale. În plus, noua divizie Bosch pentru Soluţii Informatice Integrate va crea programe software pentru autovehicule specifice aplicaţiilor cu echipamente hardware speciale pentru funcţii precum asistenţa la condus şi conducerea automatizată. În acest domeniu, Bosch a încheiat un parteneriat cuprinzător cu Cariad, filiala Volkswagen pentru programe software, la finalul lunii ianuarie 2022. "Obiectivul nostru este accelerarea procesului de producţie pentru sisteme de conducere automatizată parţial şi total, pentru vehiculele folosite în viaţa de zi cu zi," a afirmat Heyn. "Dorim să stabilim standarde pentru piaţă, de care să dispună şi alţi producători auto."

Transformarea locului de muncă industrial - un miliard de euro alocaţi pentru instructaj

Drumul către o economie neutră din punct de vedere climatic este unul la care Bosch vrea să contribuie din rolul de angajator. "Deoarece multe industrii trec printr-o transformare, Bosch vede o oportunitate în reabordarea relaţiilor de muncă," a declarat Filiz Albrecht, membru al consiliul de administraţie şi director de relaţii industriale al Robert Bosch GmbH. Pentru a susţine oamenii în timp ce trec de la un tip de muncă la altul, este din ce în ce mai important ca angajatorii să "ofere perspective pentru noi locuri de muncă, vizibile şi în afara propriei companii." În acest sens, în Germania, Bosch contribuie cu experienţa sa vastă la Allianz der Chancen, o iniţiativă interprofesională care vizează transformarea locurilor de muncă. "Considerăm că putem face această schimbare acceptabilă din punct de vedere social," a declarat Albrecht. Ca atare, compania caută şi noi abordări pentru plasarea şi calificarea angajaţilor. Mai mult, Bosch investeşte constant în perfecţionarea forţei sale de muncă - peste un miliard de euro în ultimii cinci ani.

Conform comunicatului, un alt mod prin care compania susţine schimbarea la locul de muncă este implementarea modelelor de colaborare hibride. "Prin iniţiativa noastră "Smart Work", modelăm sistematic interacţiunea dintre munca la distanţă şi munca la sediul companiei. Alături de managerii lor, echipele stabilesc aranjamentele flexibile privind momentul şi locul în care lucrează," a afirmat Albrecht. Determinarea timpului şi locului în care îşi desfăşoară activitatea este foarte importantă pentru dezvoltatorii de programe software şi, conform afirmaţiilor dlui Albrecht, nevoia de astfel de profesionişti este stringentă: "Numai în cadrul diviziei pentru Soluţii Informatice Integrate din Germania avem peste 1.000 de posturi vacante pentru specialişti software."

Dezvoltarea activităţii în anul 2021 - toate sectoarele de activitate au raportat creşterea vânzărilor

Nu numai că vânzările totale ale Grupului Bosch au faţă de anul trecut, dar au depăşit chiar şi nivelul celor din 2019, anul anterior crizei. "Nivelul ridicat de diversificare al companiei în diferite domenii şi regiuni a dat rezultate încă o dată," a declarat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administraţie şi director financiar al Robert Bosch GmbH. "În toate sectoarele de activitate am avut creşteri de vânzări, în ciuda blocajelor în aprovizionare." Sectorul de activitate Soluţii de mobilitate, care este cel mai mare şi care generează cele mai multe vânzări, a înregistrat o creştere semnificativă, deşi mediul de afaceri din al patrulea trimestru a oprit evoluţiile. Vânzările au crescut cu 7,5 procente, atingând 45,4 miliarde de euro, în ciuda crizei cipurilor, care a avut un impact deosebit de puternic asupra industriei auto. După ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, rezultă o creştere de 7,9 procente. Sectorul de activitate Tehnologie industrială a beneficiat în special de redresarea pieţei de inginerie mecanică şi a obţinut vânzări în valoare de 6,1 miliarde de euro. Acestea reprezintă o creştere de 20 de procente, atât din punct de vedere nominal, cât şi după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar. După cum a precizat directorul financiar, acest lucru înseamnă că vânzările au revenit la nivelul anterior crizei. În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, produsele pentru casă şi grădină au fost încă o dată extrem de populare. Cu o valoare de 21 miliarde de euro, vânzările au depăşit semnificativ nivelul din anul anterior. Reprezintă o creştere de 13 procente; după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, creşterea atinge 15 procente. Vânzările din sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie au crescut cu 11 procente, atingând 5,9 miliarde de euro - după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, creşterea atinge 12 procente. Conform lui Forschner, "Afacerea a beneficiat de o cerere puternică de tehnologie de încălzire ecologică, acest sector de activitate ajungând să depăşească nivelul anterior crizei."

Dezvoltarea afacerii în anul 2021 - creşterea vânzărilor în toate regiunile

"Vânzările Bosch au crescut din toate punctele de vedere, inclusiv regional," a afirmat Forschner. În Europa, vânzările au crescut cu 9,3 procente, până la 41,5 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, rezultă o creştere de 10 procente. În America de Nord, vânzările au atins valoarea de 11,5 miliarde de euro. Creşterea vânzărilor de 6,5 procente ajunge la 10 procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,4 miliarde de euro - o creştere de 32 de procente, sau 41 de procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar. "Aceasta este o evoluţie foarte bună, în special deoarece regiunea a fost extrem de afectată de pandemia de coronavirus în anul anterior," a explicat Forschner. În regiunea Asia Pacific, vânzările au crescut cu 12 procente, până la 24,4 miliarde de euro - 11 procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar.

Evoluţia numărului de angajaţi în 2021 - uşoară creştere la nivel mondial

La 31 decembrie 2021, Grupul Bosch număra aproximativ 401.300 de angajaţi la nivel mondial. Această creştere de aproximativ 6.700 a vizat în principal Asia Pacific şi Europa; numărul angajaţilor din Germania a rămas stabil, la aproape 131.400. În activităţile de cercetare şi dezvoltare, numărul angajaţilor a crescut cu puţin sub 4 procente, până la 76.300. Numărul dezvoltatorilor de software la nivel mondial era peste 38.000 - o creştere cu aproximativ 4.000 faţă de anul anterior.

Perspective pentru 2022 - o economie globală afectată de incertitudine

Potrivit comunicatului, Bosch se aşteaptă ca, în 2022, economia globală să crească cu între 4 procente şi 4,5 procente, faţă de aproximativ 5,5 procente în 2021. În ciuda progresului impresionant obţinut cu ajutorul vaccinărilor în multe ţări, compania se aşteaptă ca pandemia de Covid-19 să afecteze puternic societatea şi economia şi în anul 2022. În plus, blocajele constante în aprovizionare şi creşterea preţurilor la materiile prime, produsele primare şi transporturi vor avea un impact puternic asupra economiei globale şi vor afecta activitatea multor sectoare, în special în industria auto. Şi creşterea pronunţată a inflaţiei în multe sectoare şi regiuni afectează perspectivele. Cu condiţia ca mediul de afaceri să nu fie afectat în continuare, Grupul Bosch se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în 2022 şi obţinerea unei marje operaţionale cel puţin egale cu cele din anul anterior. În ciuda acestor provocări, Forschner rămâne încrezător: "Bosch are o bază financiară solidă pentru investirea în domenii de importanţă strategică şi continuarea pe direcţia actuală." Obiectul Bosch este în continuare o creştere mai puternică decât cea a pieţelor în cele mai importante sectoare şi regiuni.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb