Vânzările Carpatcement au scăzut, anul trecut, cu aproximativ 14% comparativ cu 2012, volumul actual ajungând aproape de nivelul anului 2005, cu mult sub valorile înregistrate în anii 2006 - 2008, se arată într-un comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
Potrivit comunicatului, Carpatcement a investit, în anii 2008-2009, aproximativ 100 de milioane de euro în creşterea capacităţii de producţie, care astfel a ajuns la aproximativ 7,15 milioane de tone pe an.
Din totalul investiţiilor Carpatcement, 10% au fost direcţionate în domeniul protecţiei mediului, respectiv 38 milioane de euro din 1998 până în prezent, arată sursa citată.
Potrivit comunicatului, ritmul scăzut al lucrărilor de infrastructură în 2013, precum şi scăderea nivelului investiţiilor străine directe au dus la o scădere a vânzărilor de ciment vrac. Scăderea puterii de cumpărare a populaţiei a dus la o scădere a vânzărilor pe segmentul cimentului la saci.
"Considerăm că această creştere de taxe şi impozite va avea ca impact direct o creştere în lanţ a preţurilor, de la bunurile de larg consum la cele de folosinţă îndelungată. În aceste condiţii estimăm că bugetele alocate pentru construcţii noi, reparaţii sau chiar renovări vor fi sensibil reduse", a declarat domnul Florian Aldea, Preşedinte Director General al Carpatcement Holding.