Vânzările Dacia pe piaţa europeană (UE, Islanda, Norvegia şi Elveţia) au crescut în 2009 cu 29,2%, la 237.912 milioane unităţi, susţinute de primele de casare, iar cota de piaţă a avansat de la 1,3% în 2008 la 1,6%, arată datele publicate, azi, de Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA), preciează NewsIn.
În luna decembrie, vânzările de Dacia au crescut cu 53,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, la 20.042 unităţi. Cota de piaţă a crescut, de asemenea, cu 0,5 puncte procentuale, la 1,9%.
În România, vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 59,4% în 2009, la 115.979 unităţi. În luna decembrie, scăderea a fost ceva mai temperată, de 40%, la 11.313 unităţi.
Programele de prime de casare au limitat scăderea vânzărilor de autoturisme noi din Europa în anul 2009, declinul fiind de 1,6% faţă de anul precedent.
Totuşi, faţă de 2008, piaţa europeană şi-a încetinit scăderea. În 2008, vânzările scăzuseră cu 7,8%, cel mai mare declin din 1993.