Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat în septembrie un declin de 20,5%, în urma introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), transmite Reuters.
Livrările au scăzut luna trecută la 338.834 unităţi, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT). În topul celor mai bine vândute modele, în septembrie se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Mercedes-Benz A Class, Nissan Qashqai şi MINI. Vânzările de vehicule diesel au înregistrat un declin de 42,5%, pe fondul temerilor privind poluarea.
În septembrie, Dacia a vândut 2.470 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 44,61% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 4.559 de unităţi.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
"Acestea sunt circumstanţe excepţionale, scăderi similare fiind înregistrate şi pe alte pieţe auto importante din Europa", a afirmat şeful SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 7,5% în perioada ianuarie-septembrie 2018, la 1,91 milioane de unităţi. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Vauxhall Corsa, Nissan Qashqai şi Volkswagen Polo.
În primele nouă luni din acest an, Dacia a vândut pe piaţa britanică 18.264 vehicule, în scădere cu 13,34% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 21.075 de unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.