Daewoo a vândut peste 3.200 de automobile pe piaţa românească, în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 15% faţă de primele trei luni ale lui 2006, au spus ieri oficialii Daewoo Automobile Craiova, care aşteaptă ca în lunile următoare vânzările să fie la nivelul lunii trecute.
Daewoo a comercializat pe piaţa românească în primul trimestru al acestui an 3.267 de maşini, în scădere cu 15% faţă de cele 3.830 comercializate în intervalul ianuarie - martie 2006. În martie anul acesta, românii au cumpărat 1.432 de maşini produse la Craiova, în scădere cu aproape 20% faţă de cele peste 1.750 vândute în martie 2006.
"Primele două luni ale anului sunt prin tradiţie mai slabe ca vânzări, iar rezultatele din martie dovedesc o creştere semnificativă şi arată că începem să ne revenim", a spus directorul de comunicare al Daewoo Craiova, Valeriu Gârlea, citat de NewsIn, care a adăugat că în lunile următoare aşteaptă ca vânzările să fie la nivelul celor din martie.
De la începutul acestui an, Daewoo produce la Craiova modelul Matiz exclusiv cu motor Euro 4 şi a început comercializarea acestei versiuni pe 13 martie. Gârlea e de părere că "nu putem spune încă ce influenţă a avut asupra vânzărilor introducerea motorizării Euro 4, însă e clar că mulţi o preferă datorită gradului mai mic de poluare şi nivelului mai scăzut al taxei de primă înmatriculare". Taxa pentru Matiz cu motor Euro 4 este de 91 euro, în timp ce pentru versiunea cu Euro 3 este de 304 euro.
Daewoo Craiova a vândut anul trecut în ţară peste 23.000 de maşini, cu 13% peste rezultatele din 2005 când vânzările au depăşit cu puţin 20.500 de unităţi.
În toamna anului trecut, statul român a redevenit proprietarul uzinei de la Craiova, iar în acest an se va încheia procesul de privatizare. Cele trei companii care au depus scrisori de interes pentru a cumpăra uzina sunt: Ford, General Motors şi Tata din India.