Vânzările companiei americane "Facebook" Inc., care deţine reţeaua de socializare online cu acelaşi nume, au sporit cu 42% în primul trimestru din 2015, faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 3,54 miliarde de dolari, însă aceasta este cea mai înceată creştere din ultimii doi ani, generată de aprecierea dolarului.
Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, la 512 milioane de dolari, pe fondul investiţiilor mari în centre de date şi iniţiative pe termen lung.
"Facebook" a vut venituri din publicitate în valoare de 3,32 miliarde de dolari, mai mari cu 46% faţă de primele trei luni din 2014.
Numărul utilizatorilor activi lunar ai reţelei a crescut cu 13%, la 1,44 miliarde, 87% dintre aceştia accesând servicul de pe smartphone-uri sau alte aparate mobile.
Veniturile generate de publicitatea pentru dispozitive mobile au reprezentat 73% din veniturile totale obţinute de "Facebook" din publicitate. În primul trimestru al anului trecut, publicitatea pe platforme mobile a adus 59% din veniturile totale din publicitate.
Cheltuielile operaţionale ale companiei au crescut cu 83% în primul trimestru, la 2,6 miliarde dolari.
"Facebook" vrea să crească nivelul invetiţiilor în acest an, încercând să extindă mai multe produse ale sale, precum serviciul de mesagerie WhatsApp.